Global Cosmed ze stratą i widokami na poprawę

Producent i dystrybutor produktów kosmetycznych (m.in. płynów do kąpieli) i chemicznych Global Cosmed poniósł w 2016 roku 5-mln stratę. Wiąże jednak duże nadzieje na przyszłość z ekspansją zagraniczną, rozwojem swoich marek i nowymi kontraktami na marki własne sieci.

- Aktualna sytuacja finansowa Grupy Kapitałowej pozostaje dobra, pogorszenie wyników w 2016 r. było spowodowane głównie wydarzeniami w jednostce dominującej, finalizacją inwestycji budowy nowej mieszalni i towarzyszącym temu wielu nieefektywnościom i kosztom natury jednorazowej – tłumaczy stratę zarząd w raporcie finansowym. - Dodatkowo przejęte niemieckie spółki handlowe były w fazie restrukturyzacji w 2016. Grupa Kapitałowa oczekuje poprawy sytuacji finansowej w 2017 dzięki rozwojowi marek własnych (brandy), pozyskaniu nowych kontraktów w markach prywatnych (private label) oraz ustąpieniu kosztów jednorazowych - informuje.

W 2016 roku GK Global Cosmed miała 313 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 38 proc. więcej niż w 2015 roku. Jednak już na poziomie operacyjnym odnotowała stratę w wysokości 3,26 mln zł wobec niemal siedmiomilionowego zysku rok wcześniej. Strata netto przypadająca na akcjonariuszy Global Cosmed wyniosła 5,095 mln zł, podczas gdy przed rokiem osiągnięto zysk netto 4,3 ml zł.

Global Cosmed zapewnia, że koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie liczy na skokowy wzrost przychodów ze sprzedaży. Dotyczy to zwłaszcza rynków niemieckiego, chińskiego i koreańskiego.

Do grupy należą takie marki jak Apart Natural, Bobini, Sofin czy Kret. Global Cosmed zajmuje się też produkcją pod markami własnymi sieci handlowych, m.in. Lidla, Biedronki, Aldi, Kauflandu i Rossmanna. Realizuje też zamówienia dla sieci handlowych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.