Global Cosmed ze stratą i widokami na poprawę
Producent i dystrybutor produktów kosmetycznych (m.in. płynów do kąpieli) i chemicznych Global Cosmed poniósł w 2016 roku 5-mln stratę. Wiąże jednak duże nadzieje na przyszłość z ekspansją zagraniczną, rozwojem swoich marek i nowymi kontraktami na marki własne sieci.
W 2016 roku GK Global Cosmed miała 313 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 38 proc. więcej niż w 2015 roku. Jednak już na poziomie operacyjnym odnotowała stratę w wysokości 3,26 mln zł wobec niemal siedmiomilionowego zysku rok wcześniej. Strata netto przypadająca na akcjonariuszy Global Cosmed wyniosła 5,095 mln zł, podczas gdy przed rokiem osiągnięto zysk netto 4,3 ml zł.
Global Cosmed zapewnia, że koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie liczy na skokowy wzrost przychodów ze sprzedaży. Dotyczy to zwłaszcza rynków niemieckiego, chińskiego i koreańskiego.
Do grupy należą takie marki jak Apart Natural, Bobini, Sofin czy Kret. Global Cosmed zajmuje się też produkcją pod markami własnymi sieci handlowych, m.in. Lidla, Biedronki, Aldi, Kauflandu i Rossmanna. Realizuje też zamówienia dla sieci handlowych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
Zdjęcie: Photogenica

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.