Galeria Północna mimo pożaru otworzy się w terminie

Niewielki pożar wybuchł 1 maja na dachu budowanej Galerii Północnej na warszawskiej Białołęce. Nie zagrozi jednak terminowemu oddaniu obiektu do użytku.

- We współpracy z odpowiednimi służbami zakończyliśmy prace wyjaśniające przyczyny niegroźnego pożaru dachu Galerii Północnej oraz szacowanie strat spowodowanych tym wydarzeniem – głosi komunikat dyrekcji Galerii Północnej. - Pożar powstał w trakcie prac nad izolacją dachu, doszło do zapalenia niewielkiego fragmentu poszycia. […] został ugaszony szybko i sprawnie. Straty powstałe w wyniku wydarzenia są marginalne i z całą pewnością w żaden sposób nie wpłyną na termin otwarcia Galerii Północnej, planowany na III kwartał br. – zapewnia kierownictwo obiektu.

Komunikat wyjaśnia też, że na budowie trwały prace pomimo święta, gdyż podwykonawca zdecydował się na przeprowadzenie prac nad izolacją dachu ze względu na sprzyjającą pogodę. Pracowników, których tego dnia na budowie było dziesięciokrotnie mniej niż zazwyczaj, ewakuowano, nikt nie został poszkodowany.

Zlokalizowana przy ul. Światowida Galeria Północna to pierwsze wielkopowierzchniowe centrum handlowe czwartej generacji w północnej części Warszawy i pierwsza tej wielkości galeria handlowa oddana do użytku w Warszawie od 11 lat. Będzie mieć ponad 64 tys. mkw. wraz z 2,3 tys. miejscami parkingowymi.

Inwestor – Grupa GTC – szacuje, że w bezpośrednim zasięgu obiektu mieszka ponad 750 tys. osób, głównie ludzi młodych i rodzin z dziećmi. Specyfika tych grup docelowych została uwzględniona nie tylko w ofercie handlowej, ale i w projekcie architektonicznym budynku. Wykonany przez studia APA Wojciechowski oraz Tzur Architects, zakłada m.in. specjalną aranżację przestrzeni dachu umożliwiającą aktywny wypoczynek wśród zieleni. Obiekt będzie spełniał również najwyższe standardy ekologiczne, co potwierdza precertyfikacja na poziomie LEED Gold.

Galeria Północna gwarantuje niedostępną dotychczas w tej części miasta ofertę handlową, rozrywkową i usługową. Do grona najemców dołączyły m.in. pierwszy w Warszawie koncept Forever 21, pierwszy w Polsce sklep sieci Hamley’s, marki grupy LPP czy Vistula Group, Cinema City, Carrefour z pełnoformatowym hipermarketem, Dunkin’ Donuts czy Enel-Med.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.