Colgate zwiększa zysk, ale sprzedaż rośnie wolno

Producent artykułów do higieny jamy ustnej, pielęgnacji ciała oraz środków czystości zarobił w I kwartale 2017 r. 570 mln dol. To o prawie 7 proc. więcej niż rok temu.

Globalna sprzedaż w Colgate Palmolive pozostała na identycznym poziomie jak przed rokiem: 3,762 mld dol. Rynki wschodzące przyniosły wzrost o 4 proc., podczas gdy w krajach rozwiniętych nastąpił 4-proc. spadek.

Najmocniej wzrosła sprzedaż w Ameryce Łacińskiej (o 9 proc.), natomiast najgorzej poradziły sobie Europa i Ameryka Północna, gdzie odnotowano spadki sprzedaży po 5 proc.

– I kwartał był pełen wyzwań i nie udało nam się osiągnąć oczekiwanych poziomów sprzedaży organicznej – powiedział Ian Cook, prezes koncernu (na zdjęciu). – Wzrosła ona o 0,5 proc., głównie dzięki rynkom wschodzącym, które organicznie osiągnęły 3-proc. wzrost – dodał.

Według danych Colgate jego udział w światowym rynku pasty do zębów wynosi 43,8 proc., natomiast w kategorii manualnych szczoteczek do zębów to 32,7 proc.

- Niepewność panująca na światowych rynkach i coraz wolniejszy światowy wzrost kategorii wciąż stanowią wyzwania – powiedział Ian Cook. - W dalszym ciągu oczekujemy wzrostu sprzedaży w całym roku 2017, ale po słabszym początku roku spodziewamy się teraz, że sprzedaż organiczna wzrośnie lekko poniżej zakładanego przedziału 4 – 7 proc. - zapowiedział.

Zysk operacyjny Colgate Palmolive w I kw. wzrósł o 2,08 proc. do 885 mln dol. Zysk netto przypadający akcjonariuszom spółki wzrósł do 570 mln dolarów z 533 mln dolarów rok wcześniej.


Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.