Carrefour wycofuje jajka z chowu klatkowego

Carrefour Polska podjął decyzję dotyczącą wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego, oznaczonych cyfrą 3. Jajka z chowu klatkowego w marce własnej znikną z półek do 2020 r., natomiast jajka od producentów narodowych do 2025 r.

Do tej pory deklaracje rezygnacji ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego złożyły już sieci: Biedronka, Lidl, Kaufland, Aldi i Netto.

- Realizacja działań w tych terminach pozwoli naszym dostawcom na właściwe wdrożenie nowej strategii. Inicjatywa Carrefour jest jednym z elementów ochrony dobrostanu zwierząt hodowlanych – tłumaczy Barbara Kowalska, dyrektor jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. - Podjęta decyzja jest w pełni naszą inicjatywą, którą Grupa Carrefour ustawicznie wdraża w poszczególnych państwach już od kilku lat.

Podjęte przez Carrefour Polska działania to część strategii Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, która dotyczy między innymi dbania o środowisko naturalne, poprzez przyczynianie się do ochrony bioróżnorodności. Carrefour tworzy np. specjalne schronienia dla pszczół, zwiększa wolumen ryb pochodzących ze zrównoważonych połowów morskich i słodkowodnych oraz hodowli prowadzonych w sposób odpowiedzialny, a także stale rozszerza kategorię produktów „Jakość z natury Carrefour”.

 

Katarzyna Pierzchała 5264 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.