PepsiCo rośnie na ulepszonych recepturach

Amerykański producent napojów i przekąsek zaskoczył rynek lepszymi od oczekiwań wynikami sprzedaży i zysku w I kw. 2017 r. Skorzystał na rosnącym zapotrzebowaniu na napoje i przekąski o mniejszej zawartości cukru i tłuszczu.

Już 45 proc. przychodów koncernu pochodzi ze sprzedaży produktów o ulepszonej, korzystniejszej dla zdrowia recepturze, takich jak niesłodzona herbata czy mniej solone chipsy pieczone w piecu, poinformowało PepsiCo.

W kwartale zakończonym 25 marca 2017 r. PepsiCo osiągnęło sprzedaż w wysokości 12,05 mld dolarów, o 1,6 proc. większym niż rok wcześniej. Jak podaje CNBC, był to z rzędu kwartał wyższych przychodów po ośmiu kwartałach spadku. Zysk operacyjny był wyższy o 19 proc, niż przed rokiem i wyniósł 1,93 mld dolarów, natomiast na czysto producent zarobił 1,32 mld dolarów, o 41 proc. więcej niż w ciągu pierwszych tygodni 2016 r.

Do portfolio marek producenta poza sztandarową Pepsi należą m.in. także napoje Mirinda, 7up, Lipton Iced Tea, Mountain Dew czy Gatorade oraz słone przekąski pod markami Lay's czy Cheetos.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.