Danone zapowiada wyższy zysk na akcję
Dzięki niższym od spodziewanych kosztom finansowania przejęcia amerykańskiej firmy WhiteWave, francuski producent jogurtów, żywności dla dzieci i wody zwiększył prognozę zysku na akcję za 2017 r.
Warta 12,5 mld dolarów akwizycja została ogłoszona latem 2016 r. Koszty jej finansowania okazały się niższe od przewidywanych, skąd m.in. podwyżka prognozy. W lutym Danone zapowiedział, że zysk na akcję z pominięciem skutków akwizycji WhiteWave wzrośnie o ponad 5 proc.
WhiteWave jest producentem m.in. napojów na bazie roślin pod markami Silk czy Alpro (mleka sojowe, migdałowe, kokosowe itp.). Jego przejęcie to największa akwizycja Danone’a od dziesięciu lat, która podwoi amerykański biznes koncernu. Wraz z działem nabiałowym Danone’a WhiteWave utworzy nowy dział: DanoneWave.
W I kw. 2017 r. francuski producent miał 5,46 mld euro przychodów ze sprzedaży, o 3 proc. więcej niż rok wcześniej, ale wzrost organiczny wyniósł tylko 0,7 proc. Najmocniej, bo o 8,8 proc. wzrósł segment żywności medycznej, natomiast sprzedaż produktów nabiałowych spadła LFL o 2,3 proc. firma zapowiedziała też wprowadzenie do 2020 roku planu oszczędności o wartości 1 mld euro.

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.