Fabryka Danone w Bieruniu po 2-letniej modernizacji

Po zmianach Bieruń stał się jedynym miejscem w Europie, gdzie powstają serki i jogurty pakowane w nowoczesne saszetki z zamknięciem.

W pierwszym kwartale br. zakończył się dwuletni okres zmian w obszarze modernizacji procesów produkcyjnych w fabryce Danona w Bieruniu na Śląsku.

Zmiany są wynikiem nowej strategii Danone, która zakłada specjalizację wszystkich europejskich fabryk.

Dzięki temu obecnie w fabryce w Bieruniu powstaje 269 rodzajów jogurtów i serków, które trafiają do ponad 20 krajów. Rozszerzenie oferty wymagało instalacji nowych linii produkcyjnych oraz modernizacji części dotychczas istniejących. Zmiany wpłynęły także na 26-proc. wzrost liczby miejsc pracy w fabryce.

- Jesteśmy dumni, że opracowywane w Bieruniu produkty, oparte na mleku od polskich rolników, podbijają świat. U podstaw naszej strategii leży chęć niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu osobom, jak to możliwe, a ostatnie zmiany w Bieruniu tę strategię urzeczywistniają. Jestem przekonany, że wprowadzenie specjalizacji fabryki w Bieruniu to dobra decyzja. Poza możliwościami dalszego rozwoju w przyszłości, już teraz pozwoliła nam zaoferować ponad 220 nowych miejsc pracy – powiedział Harry Klompe, dyrektor generalny Danone.

W wyniku modernizacji fabryka w Bieruniu specjalizuje się w jogurtach pitnych o pojemności powyżej 100 g, produktach jedzonych łyżeczką, w tym w produkcji serków Danio. Ponadto po zmianach Bieruń stał się jedynym miejscem w Europie, gdzie powstają serki i jogurty pakowane w nowoczesne, wygodne saszetki z zamknięciem.

Fabryka w Bieruniu związana jest z Danone od 1997 roku. Po przeprowadzonej w latach 2015-2017 gruntownej modernizacji zakład specjalizuje się w produkcji jogurtów i serków, w tym pakowanych w nowoczesne saszetki z zamknięciem. W fabryce funkcjonuje 15 linii produkcyjnych, na których powstaje 269 produktów marek, m.in. Danone, Danonki, Danio, Gratka, Fantasia i Activia. W zakładzie zatrudnionych ponad 900 pracowników.

Joanna Hamdan 7163 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }