Biedronka wciąż leci w górę
W I kwartale 2017 roku największa sieć detaliczna w Polsce Biedronka miała 2,53 mld euro przychodów ze sprzedaży. To o 10,8 proc, więcej niż rok wcześniej. W złotych wzrost wyniósł 9,7 proc.
Na porównywalnej powierzchni sprzedaż Biedronki zwiększyła się o 8,4 proc., wyraźnie mocniej niż średnia dla grupy Jeronimo Martins, która wyniosła 5,8 proc.
Biedronce sprzyjają wyższe dochody Polaków, spowodowane zarówno programem 500+, jak i podwyżką pensji minimalnej, napisano w komunikacie. Jednocześnie konsumenci są wciąż podatni na akcje promocyjne oraz okresowe kampanie ze zmieniającym się asortymentem. Jeronimo Martins podkreśla, że nie zamierza zwalniać tempa w intensywności promocji na żadnym z rynków, nie spodziewa się również, że zelżeje presja na koszty, zwłaszcza w zakresie podwyżek płac.
Portugalski operator potwierdził także swój plan inwestycyjny w wysokości 700 mln euro na 2017 rok. Mają zostać przeznaczone m.in. na otwarcie nowych sklepów. W Polsce ma przybyć ponad 100 Biedronek netto, natomiast w Kolumbii powstanie co najmniej 150 nowych sklepów Ara.
Cała grupa Jeronimo Martins miała w I kw. prawie 3,7 mld euro przychodów ze sprzedaży, o 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł o 3,4 proc. do 114 mln euro, natomiast na czysto grupa zarobiła 78 mln euro, o 1 mln euro więcej niż w I kw. 2016 r.

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.