Carrefour rośnie dzięki małym formatom

Największy detalista Europy odnotował w I kwartale 2017 roku wzrost sprzedaży o 6,2 proc. w stałych kursach walut. Najszybciej rosły obroty w małych sklepach typu convenience.

Sprzedaż Carrefoura w I kwartale roku osiągnęła poziom 21,3 mld euro. Większa część, bo 11,9 mld euro to przychody uzyskane poza Francją. W stałych kursach walut zagraniczne sklepy przyniosły 10,9-proc. wzrost, podczas gdy francuskie zwiększyły sprzedaż o 0,8 proc. Na wyniki Carrefoura pozytywny wpływ miały różnice kursowe oraz wzrost cen ropy. Negatywnie zadziałał natomiast kalendarz ze względu na późną Wielkanoc.

Spośród zagranicznych regionów geograficznych najszybciej wrosła sprzedaż w Ameryce Łacińskiej – o niemal 31 proc. Kraje europejskie z wyjątkiem Francji odnotowały wzrost o 3,6 proc. do 5,4 mld euro. „W Polsce i Rumunii sprzedaż na porównywalnej powierzchni pozostała bardzo dynamiczna” – napisano w komunikacie.

W podziale na formaty najsłabszą dynamiką wykazały się hipermarkety, gdzie sprzedaż w I kw. spadła o 0,8 proc. (-1,6 proc. LFL). Supermarkety sprzedały o 1,1 proc. więcej niż przed rokiem, a na porównywalnej powierzchni wzrost był dwukrotnie szybszy. Gwiazdą wśród formatów francuskiej sieci były jednaj sklepy convenience i inne małe placówki. Obroty w nich zwiększyły się o 5,5 proc. (4,4 proc. LFL).

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.