Właściciel Kamisu chce kupić marki od Reckitta Benckisera

Amerykański McCormick, do którego w Polsce należą marki Kamis i Galeo, przymierza się do przejęcia spożywczych marek firmy Reckitt Benckiser. Ta ostatnia zamierza pozyskać w ten sposób choć część środków na zakup producenta odżywek dla matek i dzieci Mead Johnson.

Reckitt Benckiser specjalizuje się w produktach dla zdrowia, higieny i domu. Należą do niego takie marki jak Air Wick, Cillit Bang, Durex, Scholl czy Nurofen. Ma jednak także na rynku amerykańskim markę ketchupów i majonezów French's oraz sosy Frank's Red Hot. Zdaniem "Telegraph", który podał informację o zainteresowaniu McCormicka zakupem tych marek, ich wartość wyceniana jest na 2,3 mld funtów.

Choć to zaledwie jedna szósta kwoty, jaką Reckitt będzie musiał zapłacić za zapowiedziane w lutym przejęcie firmy Mead Johnson, producent chce w ten sposób zmniejszyć zadłużenie, z jakim wiązać się będzie akwizycja. Zdaniem gazety rywalami właściciela Kamisu w walce o przejęcie marek Reckitta mogłyby być japońska Ajinomoto (znany w Polsce z zup i dań instant SamSmak, YumYum czy Oyakata) czy Unilever, właściciel marki Hellmann's.

Spożywcza odnoga Reckitta Benckisera przynosi rocznie 400 mln funtów sprzedaży i sprzedaje 160 mln butelek musztardy French's w 50 krajach świata.

 Zdjęcia: Photogenica

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.