W Radomiu powstaje ubojnia drobiu QFG

Prace budowlane mają ruszyć w kwietniu, a oddanie obiektu planowane jest na pierwszą połowę 2018 r. Koszt inwestycji wyniesie 90 mln zł. Inwestorem jest firma QFG specjalizująca się w wytwarzaniu tzw. convenience food.

Agencja Rozwoju Przemysłu wydała firmie QFG Food zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Radomskiej Podstrefy Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

- Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na kwiecień 2017 r., a ich wykonanie powierzymy radomskiej firmie ROSA-BUD. Zgodnie z wydanym zezwoleniem minimalna wartość inwestycji szacowana jest na 90 mln zł, najmniejsze możliwe zatrudnienie wyniesie 50 osób. Nasze plany sięgają jednak znacznie dalej. Docelowo chcemy, by w zakładzie znalazło pracę nawet 600 osób, a inwestycja wyniosła około 170 mln zł – mówi Jarosław Krzyżanowski, prezes QFG Food.

Jest to trzeci tego rodzaju przypadek w Radomiu, gdy specjalną strefą ekonomiczną obejmowane są tereny należące do przedsiębiorstw prywatnych. .

Inwestycja zlokalizowana będzie przy ul. Energetyków. W zakładzie maja być wykorzystane najbardziej zaawansowane technologie uboju i rozbioru, pozwalające na uzyskanie docelowej wydajności nawet 270 tys. sztuk na dobę. Uwzględniają one też normy unijnego rozporządzenia dotyczącego dobrostanu zwierząt oraz zostały uzgodnione i zaakceptowane przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.

Oddanie ubojni planowane jest na pierwszą połowę 2018 r.

QFG specjalizuje się w wytwarzaniu convenience food, czyli żywności gotowej do spożycia bezpośrednio po podgrzaniu. W ofercie firmy znajdują się między innymi chłodzone, mrożone, sterylizowane i pasteryzowane dania z drobiu, wieprzowiny, wołowiny lub baraniny. Przygotowane w próżniowej technologii długiego gotowania sous-vide, a także panierowane, marynowane i formowane. Głównymi odbiorcami wyrobów QFG są sieci handlowe i gastronomiczne. Około 80 proc. produkcji trafia na rynki europejskie, pozostała część do Polski.

Zdjęcie: Photogenica

Joanna Hamdan 9049 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }