Trend spadkowy na rynku mydeł w kostce

Jak wynika z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK, w okresie od lutego 2016 do stycznia 2017, mydła w kostce kupiło przynajmniej raz w roku niemal 58 proc. nabywców.

Konsumenci tracą zainteresowanie mydłami w kostce. Kupili ich w podanym okresie w stosunku do analogicznego rok wcześniej o 14 proc. mniej. Było to związane zarówno ze spadkiem odsetka gospodarstw domowych, które w analizowanym okresie nabyły produkty tej kategorii, jak również ze zmniejszeniem średniej częstotliwości tych zakupów. Negatywnemu trendowi na rynku mydeł w kostce towarzyszył niewielki wzrost (o 3 proc. w ujęciu ilościowym) zakupów mydeł w płynie.

W analizowanym okresie 12 miesięcy przeciętny nabywca kupował mydło w kostce średnio około 5 razy, nabywając podczas pojedynczego zakupu średnio dwie kostki mydła i wydając na ten cel w skali 12 miesięcy około 18 zł.

Udział nabywców kategorii w grupie osób powyżej 50. roku życia był wyższy niż wśród ogółu nabywców w Polsce. Osoby w wieku 50+ były odpowiedzialne za zakup blisko 60 proc. wolumenu kategorii.

Najważniejszym kanałem zakupu mydeł w kostce były sklepy dyskontowe, w których dokonano około 34 proc. zakupów kategorii. W stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego kanał ten nieznacznie stracił na ważności.

Zdjęcie: Photogenica

 

Barbara Mikusińska 774 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.