Połowa klientów unika brudnych supermarketów i sklepów

Pod koniec 2016 r. w Polsce było ok. 13,11 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Utrzymanie czystości w tego typu miejscach jest niezwykle istotne ze względów bezpieczeństwa - w samej tylko Warszawie 28 największych centrów handlowych notuje 16,7 mln wizyt miesięcznie.

Jak istotne jest utrzymanie czystości w handlu, a wszelkie zaniedbania pod tym względem mogą znacząco wpłynąć na spadek obrotów, pokazują badania, które prezentuje Polska Izba Gospodarcza Czystości.

Wynika z nich, że 66 proc. odwiedzających centrum handlowe zadeklarowało, że poleciłoby to miejsce na podstawie czystości jego pomieszczeń sanitarnych, a 50 proc. badanych dorosłych stwierdziło, że unikałoby supermarketów i sklepów, w których zastali brudne toalety.

- Istnieje ścisła zależność pomiędzy czystością w placówce handlowej a satysfakcją klientówz czasu spędzonego w tym miejscu. Dlatego utrzymanie wysokich standardów czystości jest istotne z czysto biznesowego punku widzenia. Odwiedzający, który zrazi się do sklepu czy centrum handlowego, następnym razem wybierze konkurencję - mówi Andrzej Tul, wiceprezes Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.

Jego zdaniem, kluczowe jest, aby ekipy sprzątające na bieżąco monitorowały sytuację i reagowały na wszystkie problemy. W przypadku centrów handlowych dochodzi dodatkowe wyzwanie w postaci ich godzin otwarcia – często są dostępne przez większość doby, co wymaga dobrej organizacji pracy ekip utrzymujących czystość.

 

Nowoczesna powierzchnia handlowa w Polsce wynosi już ok. 13,11 mln mkw., zdecydowana jej większość – 9,2 mln mkw. przypada na centra zakupowe. W 2016 r. przybyło 463 tys. mkw.nowych powierzchni. Prognozy na 2017 r. wskazują na podobne wartości.

O najlepszych metodach utrzymania czystości w handlu będzie można dowiedzieć się 26 kwietnia podczas panelu "Jak utrzymać atrakcyjność i bezpieczeństwo budynków" w ramach Ogólnopolskich Dni Czystości 2017.

Ilona Mrozowska 4595 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.