Danio w nowej odsłonie

Danone wprowadził nowe opakowania produktów pod marką Danio i nowy sposób komunikacji z konsumentem, ale i bez tych zmian w Polsce sprzedaje się 408 opakowań Danio na minutę. 

W 1996 r. firma Danone wprowadziła do sprzedaży serek homogenizowany  o smaku waniliowym. W 1998 r. produkt ten cieszył się tak dużą popularnością, że otrzymał własną nazwę – Danio. Dziś marka obecna jest w dwóch kategoriach produktów mlecznych – serków homogenizowanych oraz napojów jogurtowych. Portfolio Danio obejmuje ponad 20 produktów.

– Danio ma najwięcej udziałów rynkowych w kategorii serków homogenizowanych, serek o smaku waniliowym w kubeczku 140 g jest bestsellerem – mówi Anna Gałuszka-Godek, senior brand manager Danio w firmie Danone, powołując się na badania Nielsena (Panel Handlu Detalicznego, cała Polska, w okresie skumulowanym 12.2015 – 11.2016). Podkreśla, że Danio to marka, która sama buduje swoją kategorię.

– W 2016 r. jej wzrost ilościowy w stosunku do 2015 r. wyniósł 11 proc. Najlepiej obrazuje to fakt, iż Danio sprzedaje 408 opakowań na minutę – akcentuje Anna Gałuszka-Godek.

Do tej pory Danone w komunikacji skupiał się na pokonaniu tzw. Małego Głoda. Nowa komunikacja ma na celu zachęcenie konsumentów do zastanowienia się, co dzieje się po tym, gdy przekąszą coś dobrego.

Głównym punktem działań jest reklama telewizyjna, spójna z nową komunikacją marki.

– Bohaterowie spotu po zjedzeniu Danio i pokonaniu Małego Głoda od razu zyskują dobry humor i cieszą się chwilą – opowiada Gałuszka-Godek. – W ramach nowej kampanii nawiązaliśmy także współpracę z trzema znanymi vlogerami, co dodatkowo wesprze działania marki w mediach społecznościowych – informuje. Zaplanowano także wsparcie PR oraz interaktywne materiały POS w sklepach, które pozwolą konsumentom zbierać pozytywne hasła od Danio.

Danio zyskało też nowe opakowania. – Obecnie konsumenci oczekują, że opakowania będą estetyczne i umożliwią szybkie znalezienie ulubionego smaku. Nowe opakowania Danio to przede wszystkim jasno zakomunikowany smak – owoce prezentujące smak są zdecydowanie większe i bardziej apetyczne – zaznacza Anna Gałuszka-Godek. Odświeżone zostało logo marki. Pod wieczkami serków ukryte są zabawne hasła, które mają wprowadzać konsumentów w dobry nastrój.

W ofercie Danio pojawiły się też dwa nowe serki: o smaku szarlotki oraz gruszkowo-brzoskwiniowym.
– Idealnie wpisują się one w preferencje smakowe Polaków, co potwierdzają testy konsumenckie przeprowadzone przez TNS na grupie 120 osób w listopadzie 2016 r. – mówi Anna Gałuszka-Godek.

Barbara Mikusińska 774 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.