Nowa marka na rynku środków czystości
Mill clean pozycjonowana jest w segmencie premium. Madonis, jej producent, buduje dystrybucję głównie w kanale tradycyjnym.
Na rynek wchodzą na razie trzy linie produktów pod tą marką: specjalistyczne i uniwersalne przeznaczone do mycia podłóg oraz do szyb i luster. Pierwsza z nich to cztery balsamy do różnych powierzchni (gres, terakota i kamień; PCV i linoleum; paneli i drewna lakierowanego; podłóg drewnianych, olejowanych i woskowanych).
W linii uniwersalnych skoncentrowanych balsamów są cztery warianty zapachowe: wspomnienie cejlonu, skarby lasu, marsylskie płatki mydlane i majowy poranek. Podobne warianty zapachowe występują w linii płynów do mycia szyb i luster: wspomnienie cejlonu, marsylskie płatki mydlane i majowy poranek.
- To kosmetyki, a nie środki czystości - mówi Elżbieta Andrzejak, dyrektor marketingu i członek zarządu Madonis. - Są delikatne w działaniu, unikalne i innowacyjne balsamy, z kosmetycznymi kompozycjami zapachowymi - dodaje. Zwraca też uwagę na opakowania w formie flakonów. Produkty w całości opracowano i wyprodukowano w spółce Madonis.
Producent pozycjonuje tę markę w segmencie premium. Jerzy Klimczak, prezes zarządu Madonisu, podkreśla, że dotąd na polskim rynku pojawiały się tylko pojedyncze produkty premium w kategorii środków czystości, natomiast nie było całych linii tak pozycjonowanych. Madonis powstał w listopadzie 2015 r. i należy do grupy Agrecol. Będzie specjalizować się w produkcji środków czystości, kosmetyków i dermokosmetyków. Mill clean jest pierwszą marką, którą wprowadza na rynek, jej produkcja zaczęła się w styczniu br. Wcześniej, w listopadzie ub.r., Madonis wprowadził balsamy w małych, jednorazowych opakowaniach.
- Mill clean to marka dedykowana tylko środkom do pielęgnacji i czyszczenia domu wewnątrz oraz na zewnątrz, natomiast wszystkie kosmetyki, nad którymi obecnie pracujemy, będą pod kilkoma nowymi markami - mówi Jerzy Klimczak i zapowiada wejście na rynek z kolejnymi nowościami już na jesieni tego roku. Dodaje, że obecnie firma koncentruje się na opracowaniu innowacyjnych technologii, które będą stosowane w nowym zakładzie. Powstaje on w Wieruszewie, 18 tys. mkw. będą miały hale produkcyjne i magazynowe. Obok znajdują się zakłady Agrecolu zajmujące 40 tys. mkw. Tam też produkowane są wszystkie opakowania dla grupy, także dla nowej linii Mill clean.
- Planujemy, że nowe zakłady będą mogły rocznie produkować ok. 45 mln litrów środków czystości, kosmetyków i dermokosmetyków - mówi Jerzy Klimczak.
Madonis w momencie powstania przejął od Agrecolu dystrybucję środków do pielęgnacji ogrodu do kanału tradycyjnego, w którym obecne są od 7 lat. Do sklepów tradycyjnych dystrybuowane są też teraz produkty pod marką Mill clean, a w przyszłości kosmetyki producenta. - Na razie prowadzimy rozmowy z sieciami - mówi prezes Madonisu odpowiadając na pytanie o kanał nowoczesny. Podkreśla, że w dystrybucji koncentrują się na polskich, rodzimych firmach.
Producent przygotował standy ekspozycyjne, które mają podkreślić walory opakowań, a także materiały POS. - Budujemy zasięg w social mediach, na Instagramie i Facebooku - mówi Elżbieta Andrzejak. Zapowiada, że pod koniec marca ruszy kampania reklamowa w TV, Mill clean pojawi się też na billboardach sponsorskich.

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.