Bonduelle inwestuje w sałaty

Francuski producent warzyw w puszkach, mrożonych, świeżych sałat i sałatek paczkowanych wzmacnia ten ostatni segment. Podpisał umowę kupna kalifornijskiej firmy Ready Pac Foods.

Ready Pac Foods produkuje świeże sałaty paczkowane, zestawy sałatkowe z sosami, krojone owoce i inne przekąski. Roczna sprzedaż firmy, której odbiorcami są zarówno handel detaliczny, jak i gastronomia, to około 800 mln dolarów. Ma cztery zakłady produkcyjne i zapewnia 3,5 tys. etatów.

Bonduelle tylko w I połowie roku 2016/2017 miał ponad 1 mld euro przychodów ze sprzedaży, z czego dwie trzecie przypadło na Europę. W porównaniu z poprzednim rokiem to wzrost o 1,9 proc. LFL i o 1,4 proc. nominalnie.

Francuska grupa oświadczyła, że przejęcie Ready Pac Foods to kluczowy krok na drodze do spełnienia strategicznej ambicji VegeGo! 2025, by stać się autorytetem w dziedzinie zdrowego stylu życia dzięki warzywom, umocnienia międzynarodowej obecności grupy oraz zmiany profilu, w którym Stany Zjednoczone staną się dla Bonduelle największym rynkiem prowadzenia działalności.

Szczegóły akwizycji przedstawione zostaną wraz z wynikami finansowymi 2 marca.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.