Manufaktura chwali się wynikami w 2016 roku

Miniony rok był ważny dla Manufaktury w Łodzi. Ponad 30 nowych marek, 20 milionów gości i rekordowe obroty. Obiekt obchodził 10-lecie istnienia, co wiązało się m.in. z rekomercjalizacją.

W 2016 r. otwarto 32 nowe sklepy, restauracje i punkty usługowe. – Najbardziej cieszy, że takie marki jak US Polo, Steve Madden i Forever 21 zdecydowały się na debiut na polskim rynku właśnie w Manufakturze. To świadczy o prestiżu naszego obiektu i o tym, jak wysoko oceniana jest przez najemców – wyjaśnia Anna Łajszczak-Kucharska, tenants relations manager Manufaktury.

Do grona marek Manufaktury dołączyły także takie brandy jak Michael Kors, Hego’s, Superdry, Swarovski, TK Maxx i Hebe. Wzmocniony został także segment beauty. Portfolio marek kosmetycznych uzupełniły MAC Cosmetics, The Body Shop, Origins i Kiehl’s.

Zdecydowana większość z 300 najemców Manufaktury przedłużyła umowy na kolejne lata – część zdecydowała się na relokację, a blisko 50 punktów przeszło lifting wnętrz.

– W ten sposób duża część najemców zaprezentowała u nas najnowsze koncepty wnętrzarskie i to sklepy z Manufaktury stały się wzorcami dla dalszych zmian i rebrandingów czołowych marek – dodaje Anna Łajszczak-Kucharska.

Odbyła się też kolejna edycja „Salesman of the year”, czyli badanie jakości obsługi klienta we wszystkich punktach w Manufakturze. Wynik z poprzedniego roku udało się poprawić o 9 proc. w skali całego obiektu. Badanie przebiega dwuetapowo – najpierw sprzedawcy sprawdzani są w badaniu typu „tajemniczy klient”, w drugim etapie wkraczają eksperci zachowań konsumenckich, którzy analizują postawy sprzedażowe zespołów w poszczególnych sklepach i punktach usługowych. Tytuł „Salesman of the year” trafił tym razem do salonu Yves Rocher.

Rok 2016 był też rekordowy pod względem frekwencji oraz obrotów. Manufakturę odwiedziło 20 milionów gości. Obroty były wyższe o ponad 3 proc. w stosunku do 2015 r., który również był rekordowy.

– Wśród akcji prosprzedażowych z pewnością warto wspomnieć organizowany po raz pierwszy Black Friday. Zniżki w sklepach oraz loteria samochodu sprawiły, że sezon na poszukiwanie prezentów gwiazdkowych nasi goście rozpoczęli wcześniej niż w latach ubiegłych – dodaje Anna Łajszczak-Kucharska.

Cieszy ją również rekord w sprzedaży kart podarunkowych Manufaktury. W ub.r. do rąk klientów obiektu trafiło blisko 20 tysięcy kart przedpłaconych. W samym tylko grudniu sprzedano ponad 6 tys. kart, co oznacza, że zakupy w Manufakturze były jednymi z najbardziej pożądanych prezentów gwiazdkowych pod łódzkimi choinkami.

Katarzyna Pierzchała 3192 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }