Z Biedronki do Kolumbii

Jeronimo Martins sprzedaje polskie produkty w swojej kolumbijskiej sieci Ara.

W ofercie dyskontów Ara pojawi się m.in. zielona herbata w piramidkach Lloyd od Mokate. Ara to druga obok Biedronki zagraniczna sieć (poza Portugalią) rozwijana przez Jeronimo Martins. Obecnie w Kolumbii działa 225 dyskontów Ara, a do końca tego roku ich liczba ma wzrosnąć do 300. W 2016 r. kolumbijska sieć Jeronimo Martins zwiększyła sprzedaż o ponad 22 proc. (w lokalnej walucie niemal ją podwoiła), do 236 mln euro.

Ara to druga – po Biedronce – sieć pod względem dynamiki rozwoju w portfolio Jeronimo Martins. Portugalska firma otworzyła w 2016 r. 83 Biedronki oraz 79 sklepów Ara. Łączna powierzchnia sprzedaży koumbijskich sklepów wynosi ok. 71 tys. mkw., podczas gdy 2722 Biedronek (stan na koniec 2016 r.) ponad 1,768 mln mkw. Jeronimo Martins zapowiada zwiększenie inwestycji w rozwój sieci Ara.

 

Barbara Mikusińska 774 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.