ISM: kolor ma znaczenie
Różowa czekolada była największym wydarzeniem tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Słodyczy (ISM) w Kolonii. Ale kolor zielony też jest modny.
Wyraźnym trendem podczas targów słodyczy i przekąsek było podkreślanie naturalności użytych w produkcji składników, a także stosowanie mniej typowych dla słodyczy i przekąsek. Producenci wyrobów czekoladowych kładli nacisk na zrównoważony rozwój i identyfikalność kakao. Na przykład Ritter Sport zadebiutował z nową linią produktów Cocoa Selection, których recepturę zredukował do minimum i gwarantuje przy tym autentyczny smak kakao. Każdy wariant wyprodukował z kakao pochodzącego z innego, jednego kraju.
Wśród przekąsek widoczne były te skierowane do dzieci na bazie owoców. Zresztą w konkursie na najbardziej innowacyjny produkt wygrała szwajcarska firma HPW z owocową rolką, produktem bez dodatku cukru, zbóż i orzechów, wyłącznie z suszonych tropikalnych owoców. Producent specjalizuje się w świeżych i przetworzonych owocach oraz warzywach pochodzących z Afryki i Azji.
Ciekawe były produkty, które również zajęły w tym konkursie miejsca na podium, wpisując się w widoczną na targach modę na zielony kolor. To baton Hempasting Hemp niemieckiej firmy Katjes Fassin oraz guma do żucia Roelli Roelli Swees Canabis Gum szwajcarskiego producenta. Odzwierciedlają trend na stosowanie w żywności konopii i ich pochodnych (CBD), mocno już widoczny w kosmetykach. Wniosek - przyszłość słodyczy czekoladowych jawi się w kolorze różowym, a przekąsek i innych słodyczy - zielonym.
W targach słodyczy, które odbyły się w Kolonii w dniach 27-30.01 wzięło udział 1661 wystawców z 76 krajów, zwiedziło je około 38 tys. gości ze 140 krajów. Kolejna edycja odbędzie się od 2 do 5 lutego 2020 r.

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.
Komentarze