Carrefour z książką kucharską

Polsko-francuską książkę Carrefour wydał w nakładzie 15 tys. egz. Chce ją sprzedawać w swoich sklepach.

To pierwsze duże przedsięwzięcie w jubileuszowym roku sieci, która obchodzi 20-lecie obecności w Polsce. - Książka "Z miłości do smaku" została wydana specjalnie z tej okazji i daje nam szanse pokazać, jak wiele łączy Francję i Polskę - powiedział Guillaume de Colonges, prezes i dyrektor generalny Carrefour Polska. Dodał, że dla sieci w Polsce jest to nowy kanał komunikacji z konsumentami.

Autorami ponad 50 przepisów są polscy i francuscy szefowie kuchni, a także kulinarni blogerzy. Wydawnictwu patronują Grupa Orbis, Instytut Francuski oraz SGGW. Książka ma być sprzedawana od końca marca br. w hipermarketach Carrefour oraz wybranych supermarketach. Cena ma wynosić ok. 40 zł.

Carrefour nie jest pierwszą w Polsce siecią, która wydała książkę kucharską. Trend promowania się poprzez kulinarne przepisy rozpoczęła Biedronka. W 2008 r. ukazała się książka "Smaczne dania z Biedronką" z ponad 120 przepisami Macieja Kuronia.

Częścią szeroko zakrojonej akcji promocyjnej, mającej na celu zwiększenie lojalności klientów sieci, stworzenie nowych kanałów komunikacji z konsumentami (m.in. internet), oraz zwiększenie sprzedaży w sklepach były książki kucharskie wydawane przez Lidla. Autorami przepisów byli znani szefowie kuchni. Pierwszą książkę "Pascal kontra Okrasa" Lidl wydał w 2013 r., przed Bożym Narodzeniem. W kolejnych latach ukazały się "Cukiernia Lidla" z przepisami Pawła Małeckiego, "Ryby są super". W 2016 r. wyszły dwie książki z serii Kuchnia polska - według Karola Okrasy oraz Pawła Małeckiego. Nakłady sięgały nawet 2 mln egzemplarzy.

 

Barbara Mikusińska 774 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.