PKO inwestuje w program lojalnościowy

PKO Bank Polski sfinalizował transakcję zakupu 100 proc. udziałów w spółce ZenCard, oferującej technologię marketingu transakcyjnego dla sieci handlowych, sklepów i punktów usługowych.

Dzięki przejęciu platformy przez PKO BP, sieci detaliczne, sklepy i punkty usługowe, obsługiwane przez agenta rozliczeniowego eService, zyskają dostęp do kompletnego programu lojalnościowego bez kuponów, bonów i kodów rabatowych lub możliwość rozszerzenia swoich istniejących programów. Dodatkowo platforma umożliwi tworzenie spersonalizowanych ofert i komunikacji z klientem, w oparciu o dane na temat zachowań zakupowych konsumenta.

- Od początku wierzyliśmy, że nasz produkt zrewolucjonizuje rynek marketingu transakcyjnego, a dzięki współpracy z PKO Bankiem Polskim będzie to możliwe dużo szybciej i dynamiczniej – komentuje Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel ZenCard. - Dodatkowo, zasięg sieci terminali eService stwarzają nam warunki do osiągnięcia efektu skali poprzez dotarcie z naszą unikalną technologią do szerokiego grona klientów banku, zarówno detalicznych, małych i średnich przedsiębiorstw, jak i korporacyjnych – dodaje Sygitowicz.

ZenCard to platforma do zarządzania programami aktywizacji klientów, która rozpoznaje konsumenta po numerze karty płatniczej podczas dokonywania transakcji. Poprzez funkcjonowanie w czasie rzeczywistym, detalista otrzymuje dużą swobodę działania w momencie pojawienia się klienta. Już przy dokonywaniu płatności kartą, system zbiera dane dotyczące wykonywanej transakcji, automatycznie oferując spersonalizowane oferty i naliczając rabaty.

Według twórców platformy w związku z tym, że system działa na karcie płatniczej, sprzedawca ma dostęp do lepszej jakości i bardziej szczegółowych danych niż w przypadku tradycyjnych programów lojalnościowych. Co więcej, wirtualna karta rabatowa to opcja znacznie tańsza w utrzymaniu.

Również dla klienta system jest wygodny i nie wymaga dodatkowych kart czy kuponów. Kartą lojalnościową jest w tym przypadku dowolna karta płatnicza dowolnego banku.

ZenCard powstał w 2013 r.

Katarzyna Pierzchała 5273 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.