Tradycja i nowoczesność

Receptura Majonezu Kieleckiego od początku jej powstania jest niezmienna. Podobnie jak wizja całej firmy WSP Społem w Kielcach, która stawia przede wszystkim na tradycję i produkty jak najbardziej naturalne.

Aktualizacja tekstu z kwietnia 2020. O tym jak wygląda rynek sosów białych, w tym majonezów, przeczytasz tutaj.

Jak wskazuje Michał Mius, prezes zarządu WSP Społem, siłę marki Majonez Kielecki podkreśla znak „Jakość tradycja” przyznawany przez Polską Izbę Produktu Regionalnego i Lokalnego, który zdobi etykietę Kieleckiego od pięciu lat. – Znacznie wyróżnia to nasz wyrób wśród konkurencji
– mówi Michał Mius. Również jeśli chodzi o etykietę, z biegiem lat firma wprowadzała jedynie kosmetyczne modyfikacje, które pozwoliły na dostosowanie jej wyglądu do zmieniających się na rynku trendów. Kolorystyka oraz charakter grafiki, znane nabywcom od lat, pozostały bez zmian. 
Zmienia się za to dystrybucja produktu. Na początku Majonez Kielecki dostępny był jedynie lokalnie. Stopniowo, w ciągu lat, firma poszerzała jego dystrybucję. – Obecnie nadal rozwijamy się w tym zakresie, nawiązując współpracę z kolejnymi sieciami detalicznymi, licznymi hurtowniami oraz poszerzając szeregi naszych punktów handlowych w całym kraju. Oczywiście najwięcej nabywców mamy w województwach: świętokrzyskim, małopolskim oraz śląskim, tutaj śmiało możemy nazywać się numerem jeden – podkreśla Michał Mius. 

Bez względu na region najlepiej rotuje Majonez Kielecki w tradycyjnej wersji o pojemności 310 ml. Jednak zwłaszcza w okresach okołoświątecznych firma odnotowuje wzrost sprzedaży większych pojemności, a więc Majonezu Kieleckiego 700 ml oraz Majonezu Kieleckiego 700 ml + 150 ml gratis. Przy czym Majonez Kielecki stołowy łącznie dostępny jest w pięciu pojemnościach: 170, 310, 500 i 700 ml (opakowanie szklane) oraz
500 ml w opakowaniu plastikowym. Majonez Kielecki dostępny jest również w wariancie
Omega 3 oraz z czosnkiem. WSP Społem produkuje też m.in. Musztardy Kieleckie (delikatesowa, czeska, sarepska, chrzanowa, kremska, pikantna, rosyjska) w słoiku i opakowaniu plastikowym (grillowa i delikatesowa), Sosy Kieleckie, Chrzan i Ocet. 

WSP Społem nie zapomina też o budowaniu świadomości marki Majonez Kielecki. Jej pierwsza kampania telewizyjna miała miejsce w 1997 r., a hasło reklamowe brzmiało „Majonez Kielecki
– smakuje jak żaden”. Od tego czasu Kielecki, zwłaszcza przed świętami, widoczny jest w dużych, ogólnopolskich kampaniach. 
 
Jest dobrze, będzie lepiej
– Zdecydowanie 2016 r. możemy zaliczyć do udanych zarówno pod względem wartości, jak i ilości sprzedaży naszych wyrobów – mówi Michał Mius pytany o podsumowanie mijającego roku. – W 2016 r. przykładaliśmy szczególną wagę do monitoringu rynku, by móc odpowiednio wcześnie dopasować strategie do zmieniających się trendów. W efekcie poczynionych działań osiągnęliśmy po raz kolejny pozycję wicelidera branży, ustępując miejsca jedynie międzynarodowemu koncernowi – zaznacza prezes.
Nadchodzący 2017 r. ma być dla firmy równie intensywny co 2016. – Niezmiennie będziemy koncentrować się na promocji naszych sztandarowych wyrobów, w szczególności Majonezu Kieleckiego oraz Musztardy Kieleckiej. Co więcej, niedługo na sklepowych półkach pojawią się nie tylko nowości produktowe, ale także nasze wyroby w unowocześnionej szacie graficznej – zapowiada Michał Mius. im

Od mydeł do majonezów
Historia Wytwórczej Spółdzielni Pracy Społem w Kielcach rozpoczyna się 15 września 1920 r., kiedy to wyprodukowano pierwszą partię mydła gospodarczego. W pierwszych latach działalności firma specjalizowała się bowiem w wyrobach chemii gospodarczej, jednak z biegiem czasu wraz ze wzrastającymi potrzebami społeczeństwa zajęła się produkcją przypraw mokrych, takich jak Musztardy Kieleckie czy Octy Spirytusowe.
Przełomowym okresem okazał się 1959 r. Wówczas  w fabryce ruszyła pierwsza w Polsce przemysłowa linia do produkcji majonezów. Jego receptura sprawdziła się do tego stopnia, że Majonez Kielecki stał się podstawą do opracowania Polskiej Normy na majonez. Od tego czasu firma rozpoczęła intensywny rozwój w branży spożywczej, wprowadzając kolejno nowe kategorie produktów. Obecnie w portfolio spółdzielni, poza sztandarowym Kieleckim znajdują się musztardy i octy, sosy, keczupy oraz Snack – Przysmak Świętokrzyski. Z kategorii chemii gospodarczej firma produkuje dla kanału HoReCa płyn do naczyń oraz pastę do podłóg.

Ilona Mrozowska 4914 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.