Wyniki Carrefoura na świecie

Największa wywodząca się w Europy sieć detaliczna pochwaliła się wynikami za 2016 r. Był to dla Carrefoura piąty z rzędu rok wzrostu sprzedaży liczonej po stałych kursach walut. Nominalnie spadła ona o 0,7 proc.

Sklepy pod szyldem francuskiego detalisty sprzedały w ubiegłym roku towary za 85,7 mld euro, z czego niemal połowę – 40 mld euro – przyniosły placówki we Francji. Oznacza to wzrost o 3,3 proc. z pominięciem sprzedaży paliw i wpływu kursów walutowych. W 2015 r. sprzedaż wyniosła 86,3 mld euro, co oznacza niewielki nominalny spadek – o 0,7 proc.

Na porównywalnej powierzchni i przy pominięciu różnic kursowych wzrost wyniósł 3 proc.

O ile francuskie sklepy przyniosły 0,3-proc. dynamikę, to biznes międzynarodowy wzrósł o 4,9 proc. Najmocniej zwiększył sprzedaż region Ameryki Łacińskiej (13,5 proc.). Kraje europejskie bez Francji urosły o 2 proc., natomiast sprzedaż w Azji spadła o 5 proc.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.