Rynek karmy dla zwierząt może wzrosnąć 2-3-krotnie

Tylko co drugi kot i co trzeci pies mieszkający w Polsce karmiony jest specjalnie dla nich przygotowanymi karmami ze sklepu. Oznacza to, że rynek żywności dla zwierząt ma ogromny potencjał wzrostu.

- Polska nadal jest krajem o niskim poziomie tzw. konwersji kalorycznej i zaledwie 1/3 psów i połowa kotów jest karmiona karma gotową – mówi Elżbieta Nikel, consumer & market insight manager w Mars Polska, firmie produkującej karmę m.in. pod markami Chappi, Whiskas, Kitekat i Pedigree.

Oznacza to, że niemal 3 mln kotów i przeszło 2,5 mln psów to konsumenci gotowych preparatów wyprodukowanych specjalnie na ich potrzeby. Kategoria jednak szybko rośnie - producenci wyceniają wartość rynku na 1,7 mld zł (październik 2015 – listopad 2016, Mars Polska za Nielsenem). To o 6,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Masowy rynek karmy dla zwierząt jest jedną z najszybciej rosnących kategorii FMCG – mówi Elżbieta Nikel. - Biorąc pod uwagę fakt, że wiele zwierząt wciąż karmionych jest jedzeniem dla ludzi, przewidujemy, że kategoria ta nadal będzie się dynamicznie rozwijać.

Zdaniem Macieja Przeździaka, sekretarza generalnego POLKARMA Polskiego Stowarzyszenia Producentów Karmy dla Zwierząt Domowych, wartość pokrycia kalorycznego, czyli stosunek sprzedawanej karmy do populacji zwierząt domowych w Polsce, wskazuje, że w najbliższych latach rynek karmy dla psów może się zwiększyć jeszcze trzykrotnie, a dla kotów – dwukrotnie.

- Właściciele zwierząt są coraz bardziej świadomi potrzeby właściwego żywienia swoich pupili – podkreśla Maciej Przeździak. - Duża część traktuje swojego kota lub psa jak członka rodziny, co przejawia się również we właściwym sposobie ich żywienia i podawaniu przez nich pełnoporcjowych karm dla zwierząt domowych. Są one opracowywane w taki sposób, żeby zapewniały dzienne zapotrzebowanie na składniki odżywcze – dodaje.

Magdalena Weiss 2219 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }