Sieć Dino większa o 117 sklepów

W 2016 r. sieć sklepów Dino (należąca do Grupy Dino) powiększyła się o 117 placówek wobec wzrostu o 101 punktów sprzedaży w 2015 r. Tym samym według stanu na 31 grudnia 2016 r. sieć liczy 628 sklepów wobec 511 rok wcześniej.

Dynamiczny wzrost organiczny jest jednym z kluczowych filarów strategii Grupy Dino. Planuje ona dalszy rozwój zarówno poprzez zagęszczanie sieci w zachodniej części Polski, w której już jest obecna, jak i poprzez stopniową ekspansję na północ i wschód kraju.

W latach 2013-2015 sieć Dino otwierała około 100 nowych sklepów rocznie. Według raportu Roland Berger (dane na podstawie raportu z listopada 2016 r.), Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem średniego rocznego wzrostu liczby sklepów latach 2010-2015. W tym okresie sieć była także drugą najszybciej rosnącą siecią na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem średniorocznego wzrostu liczby nowo otwieranych sklepów.

 - Chcemy pozostać najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce. Rozwijamy się jednak nie tylko poprzez wzrost liczby sklepów – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska. - Bardzo dużą wagę przywiązujemy także do wzrostu sprzedaży like-for-like. Obecnie, w naszej opinii, wskaźnik LfL sieci Dino należy do jednych z najwyższych na rynku – uważa.

Pierwszy supermarket Dino został otwarty w 1999 r. Sklepy Dino zlokalizowane są w województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, lubuskim, opolskim, łódzkim, kujawsko-pomorskim, śląskim, mazowieckim, zachodniopomorskim, świętokrzyskim, małopolskim i pomorskim.

Większość działa w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, najczęściej w pobliżu miejsc zamieszkania klientów oraz o dużym natężeniu ruchu samochodowego i pieszego.

Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych, w większości produktów pod znanymi markami oraz z naciskiem na ofertę produktów świeżych. Placówki zaopatrywane są przez trzy centra dystrybucyjne: w Krotoszynie, Piotrkowie Trybunalskim i Jastrowiu.

Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy Dino. Właścicielem 51 proc. akcji jest założyciel spółki Tomasz Biernacki, pozostałe 49 proc. ma pośrednio fundusz Polish Enterprise Fund VI zarządzany przez Enterprise Investors.

Katarzyna Pierzchała 5229 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.