Największe marki: kampanie i promocje

Actimel, Akbar, E.Wedel Karmellove, Koral, Kubuś, Pepsi, Proste Historie, Sertop, Zagrodowy.

Marka Actimel (Danone) ruszyła z loterią w której do wygrania jest czerwony Mini Cabrio. Aby wziąć udział w niej udział wystarczy kupić Actimel i sprawdzić, czy pod wieczkiem produktu znajduje się ikonka kabrioletu. Jeśli nie, na stronie www.cabrio.actimel.pl należy zarejestrować paragon będący dowodem zakupu, by zwiększyć swoją szansę na wygraną – jeśli w czasie trwania loterii nikt nie znajdzie zwycięskiego wieczka, odbędzie się losowanie po zakończeniu promocji. Sprzedaż produktów Actimel objętych loterią potrwa do 28 lutego. Akcja wsparta jest reklamą telewizyjną, informacją o loterii na opakowaniach produktów, prowadzona jest także kampania na Facebooku oraz działania promocyjne w sklepach.

Startuje ogólnopolska kampania cejlońskiej herbaty Akbar z portfolio Levant Foods. Hasłem przewodnim akcji jest "Jakość gwarantowana cejlońskim lwem”. Kampania herbaty Akbar realizowana będzie w kinach sieci Helios oraz w prasie kobiecej, m.in. na łamach magazynów "Naj" i "Tina". W ramach akcji przygotowany został konkurs, w którym do wygrania jest podwójne zaproszenie na Sri Lankę. 

 

 


Nowy rok rozpoczął się zintegrowaną kampanią E.Wedel. Jednym z jej elementów jest reklama telewizyjna, w której pojawia się Wargorr w zimowym otoczeniu. Reklama dedykowana jest produktom Karmellove, czyli tabliczkom karmelowym (klasycznym, z solonymi orzeszkami arachidowymi oraz z wafelkami) oraz piankom Ptasie Mleczko, batonom i Kremowi Wedlowskiemu. W ramach kampanii będą prowadzone także inne działania o szerokim zasięgu (outdoor i Internet) oraz dodatkowe aktywacje w social media. Zaplanowane są także działania niestandardowe, a wśród nich aktywności w zimowych kurortach oraz na lodowiskach w całej Polsce. W ramach działań w digitalu powstanie serwis, którego odwiedzający będą mogli zagrać w KarmelGrę i sprawdzić, co kryje się w tabliczce Karmellove. Ten koncept zostanie również wsparty podczas eventu, który odbędzie się 21-22 stycznia na Stadionie Narodowym. Główną atrakcją tego wydarzenia będzie karmelowa rzeźba. Dodatkowo przewidziany jest sampling produktów. Aktywacja wsparta jest również klasycznym media relations, a także współpracą z kluczowymi social influencerami.

16 stycznia na profilu PPL Koral na Facebooku rozpocznie się konkurs „Ulubione KoraLOVE”. Konkurs organizowany jest dla fanów marki na Facebooku, których liczba przekroczyła w styczniu 100 tysięcy. Z tej okazji do wygrania będzie aż 100 zestawów nagród. Uczestnikiem konkursu „Ulubione KoraLOVE” może zostać każdy, kto podzieli się swoją miłością do lodów Koral, odpowiadając na pytanie o ulubione lody tej marki i uzasadniając swój wybór. Spośród wszystkich zgodnych z regulaminem zgłoszeń jury wybierze 100 najciekawszych odpowiedzi. Nagrodami będą kolorowe słuchawki z mikrofonem oraz kolorowe torby na zakupy z nadrukiem i logo marki. Konkurs potrwa do 22 stycznia.

Kubuś (Grupa Maspex) przygotował dla najmłodszych kolejną atrakcję. Jak zawsze niespodzianka jest na wyciągnięcie ręki – ukryta pod etykietami ulubionych soków. Wraz z każdą butelką soku najmłodsi mogą zbierać teraz nową kolekcję naklejek. Na Kubusiu gęstym 0,3 l, Kubusiu GO! i Kubusiu 100% kryją się naklejki, z których każda reprezentuje inną emocję. Soki z nową edycją Kubusiowych naklejek są już dostępne w sklepach. Wystarczy wejść na stronę www.kubus.pl, by się zainspirować i poznać nową kolekcję. Cały zestaw to 40 różnych emocji. 

 

30 grudnia 2016 r. ruszyła kampania Pepsi „Zima jest chwilą. Chwytaj ją”, która potrwa do 6 marca br. Akcja ma na celu zachęcenie młodych ludzi do podążania za swoją pasją oraz odkrywania, celebrowania, a także dzielenia się zimowymi chwilami z bliskimi. Koncept kampanii odwołuje się do niepowtarzalnych momentów. Łyk orzeźwiającego smaku Pepsi pomaga w przełamaniu zimowej rutyny, wyrażeniu siebie oraz w korzystaniu z chwil spędzonych w gronie przyjaciół. Kampania obejmuje przede wszystkim działania w telewizji i Internecie. Prowadzone są działania w social mediach oraz aktywacja online. Kampania obejmuje działania w sieci sprzedaży detalicznej, które dedykowane są trzem markom napojowym PepsiCo: Pepsi, Mirinda i 7up.

Z początkiem stycznia firma Iglotex rozpoczęła kolejny etap wsparcia marketingowego marki i produktów Proste Historie. Potrwa ono do połowy marca, a wsparcie w tym okresie otrzymają produkty topowe oraz nowości takie jak Zupa krem z czerwonych warzyw. Ponadto nowy spot reklamowy marki opowiada i zachęca do gotowaniu w kuchni kolorami. Kampania reklamowa obejmie największe stacje: TVN, Polsat, TVP jak i szereg stacji tematycznych, i zostanie dodatkowo wzmocniona kampanią internetową, działaniami w mediach społecznościowych oraz kampanią radiową. Proste Historie – dzielmy się nimi przy wspólnym stole.

 

 

Pod koniec grudnia 2016 r. tyski producent serków topionych Sertop rozpoczął kampanię promocyjną swojej marki wśród studentów. Pierwszym miejscem, gdzie promowała się firma był teren stołówki Politechniki Warszawskiej. Kampania informacyjna, połączona z degustacją, miała na celu nie tylko prezentację produktów, ale także kulinarnego bloga serkiwkuchni.pl oraz zachęcenie żaków do gotowania i pokazanie, że przygotowanie domowego posiłku wcale nie musi być trudne, pracochłonne i kosztowne.

 

 

 

W pierwszej połowie stycznia rozpoczęłą się emisja nowych spotów marki Zagrodowy, należącej do firmy Sedar. Spoty emitowane będą do końca lutego. Akcentowane jest w nich pochodzenie kurczaka z małych, rodzinnych gospodarstw na polskiej wsi oraz dostęp do zagrody na świeżym powietrzu. Podkreślane jest także bezpieczeństwo, wysokiej jakości, w pełni naturalne pożywienie bez GMO oraz chów bez antybiotyków. Hasło kampanii brzmi: „Zagrodowy – Wielki kurczak z małej zagrody”. 

Joanna Hamdan 12542 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.