Unilever wciąż inwestuje w naszym kraju

W 2015 r. przychody Unilevera w Polsce wyniosły 3,3 mld zł, w tym roku wzrosnąć mają o 2-3 proc. Firma zapowiada też kolejne inwestycje - co najmniej 100 mln zł wyda w najbliższych latach w fabrykach w Baninie, Poznaniu, Katowicach i w Bydgoszczy.

W tym roku mija 25 lat od momentu wejścia Unilever na polski rynek. Firma zatrudnia obecnie prawie 4 tys. osób, a tylko w ostatniej dekadzie (2006-2015) zainwestowała w naszym kraju ponad 1,6 mld zł.

W najbliższych latach Unilever chce zainwestować kolejne 100 mln zł w swoich zakładach w Baninie, Poznaniu, Katowicach i Bydgoszczy. Największe inwestycje przewidziane są dla fabryki kosmetyków i chemii gospodarczej w Bydgoszczy, w której w ostatnich kilku latach wartość nakładów przekroczyła 30 mln euro. Podobne tempo modernizacji przewidywane jest obecnie. 

Po dużych inwestycjach w zakłady produkcyjne oraz stworzeniu Centrum Usług Finansowo-Logistycznych, które zapewniło ponad 700 nowych miejsc pracy w Katowicach, Unilever chce kontynuować rozwój także śląskiego ośrodka. Kolejne inwestycje w katowickiej fabryce pozwolą na utworzenie z niej strategicznego ośrodka o znaczeniu europejskim.

Z Poznania zniknie natomiast dział badań i rozwoju produktów żywnościowych Unilevera, który zatrudnia ok. 50 osób. Firma ogłosiła bowiem powstanie globalnego centrum innowacji żywności, co oznacza przeniesienie obecnie istniejących działów z Vlaardingen (Holandia), Heilbronnu (Niemcy) oraz Poznania właśnie i skupienie ich w jednym miejscu - w holenderskim Wageningen. Centrum pełną parą ruszy w kwietniu 2019 r. Wszyscy pracownicy otrzymali ofertę pracy w Holandii. Nie wiadomo jednak, czy z niej skorzystają.

Z planów na przyszłość Unilevera w Polsce, Marek Kopyto, wiceprezes ds. sprzedaży Unilevera zdradził, że firma rozważa wejście na nasz rynek z kategoriami bądź produktami, w których jeszcze nie jest obecna. Muszą być to jednak wyroby z potencjałem, czyli takie, w której Unilever będzie w stanie zaoferować więcej niż konkurencja.

Firma nieustannie poprawia też jakość produktów oraz stawia na współpracę tylko z tymi dostawcami, którzy pozyskują swoje wyroby wyłącznie w sposób zrównoważony.

Ilona Mrozowska 3276 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }