Lidl przecenił a może nie docenił Polaków

22 dni wcześniej Lidl Polska zakończył promocję "Absolutna satysfakcja albo zwrot pieniędzy", która miała przekonać klientów do jakości produktów marek własnych operatora. Pojawiły się nadużycia, które firmę mogą wiele kosztować.

Akcja ruszyła zaledwie 27 października. Każdy klient, który kupił produkty marek własnych Lidla (spożywcze, chemiczne i kosmetyki) mógł je zwrócić bez podania przyczyny. Wystarczyło okazać paragon i oddać nawet otwarty produkt lub tylko jego puste opakowanie.

- Nasi klienci znają już marki Lidla i cenią je za wysoką jakość i atrakcyjną, niską cenę. Chcemy, by nowi klienci mogli się również o tym przekonać – mówiła przy okazji rozpoczęcia promocji Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager, Lidl Polska.

Szybko jednak okazało się, że część Polaków nie wykazała się przyzwoitością. Konsumenci ruszyli do sklepów Lidla i zapełniali koszyki produktami nawet za kilkaset złotych. Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, część z nich już chwilę po wyjściu ze sklepu opróżniała opakowania, przepakowała towary, aby chwilę później wrócić do sklepu po zwrot pieniędzy. Przed sklepami ustawiały się długie kolejki ponoć niezadowolonych z zakupionego towaru klientów.

Po 13 dniach trwania promocji Lidl postanowił ją zakończyć. W komunikacie czytamy, że firma "podjęła decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków). Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom”.

Jednocześnie Lidl zapewnia, że wszyscy klienci, którzy dokonali zakupów przed dniem zakończenia akcji nadal mogą korzystać z uprawnień wskazanych w jej regulaminie w odniesieniu do produktów wcześniej nabytych.

- W przyszłości, długofalowo będziemy rozwijać udogodnienia w zakresie zwrotów produktów marek Lidla oraz nowych konceptów promocyjnych - zapowiada operator.

Lidl jest w Polsce operatorem 600 sklepów.

Katarzyna Pierzchała 4442 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.