Piotr i Paweł ma się dobrze

Sieć Piotr i Paweł osiągnęła w październiku 2016 r. wzrost sprzedaży r/r na poziomie 8 proc. (LfL 3 proc.) - poinformował operator. Jest to odpowiedz na krążące po rynku pogłoski nt. słabej kondycji firmy.

Obroty sieci za rok finansowy 2015 wyniosły 2,123 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z 2014 r. o 4,4 proc. W 2016 r. przewidywana jest dynamika wzrostu obrotu na poziomie 7 proc.

Takie wyniki detalista tłumaczy konsekwentnie realizowaną od dwóch lat strategią „Najlepszy supermarket taniej niż myślisz”, otwieraniem nowym placówek oraz uruchomionemu w połowie roku we współpracy z regionalnymi producentami projektowi „Targowiska”.

Wzrostowi sprzedaży detalicznej towarzyszy również rozwój logistyki. W maju br. sieć uruchomiła w Ożarowie Mazowieckim nowy magazyn logistyczny o powierzchni 2,5 tys. mkw. obsługujący e-zakupy w aglomeracji warszawskiej, a od 1 października 2016 r. ruszył nowy magazyn logistyczny pod Warszawą, o powierzchni 14 tys. mkw., obsługujący sklepy w centralnej i południowej Polsce.

Obecnie sieć ma 138 supermarketów w całej Polsce. W ciągu ostatnich 5 lat udało jej się wzmocnić pozycję rynkową poprzez otwarcie 67 placówek. W br. otwartych zostanie łącznie 11 sklepów, z czego w aglomeracji warszawskiej trzy sklepy, w katowickiej - dwa a w trójmiejskiej sieć otworzy 15. supermarket.

Nowe placówki, zwłaszcza pod względem asortymentu, dostosowane są do lokalnych oczekiwań konsumentów oraz miejsc, w których powstają. Takim przykładem jest Piotr i Paweł otwarty 21 października w warszawskiej Hali Koszyki. Sklep ten to jedna z najnowocześniejszych formuł supermarketu w Polsce, dostosowany do zrewitalizowanego otoczenia, w którym powstał, poprzez zastosowanie innowacyjnego oświetlenia oraz odpowiedniej ekspozycji produktów wyselekcjonowanych dla klienta tej lokalizacji.

Innym pomysłem na dopasowywanie supermarketów do potrzeb konsumentów jest projekt „Targowisk Piotr i Paweł”. Klienci supermarketów w miastach takich jak Poznań, Warszawa, Gdańsk, Łódź czy też Wrocław mają szanse poznać smaki produktów regionalnych. Lokalni dostawcy sprzedają w specjalnie zaaranżowanych strefach Piotra i Pawła swoje unikatowe produkty niedostępne w masowej sprzedaży. Obecnie w ramach tego projektu funkcjonuje ponad 100 straganów w 25 placówkach, a obrót Targowisk stanowi istotny element wzrostu obrotu sklepów, w których działają.

Na przełomie roku 2016/2017 wprowadzone zostaną udogodnienia technologiczne, które mają na celu ułatwianie zakupów w supermarketach (self scanning) oraz sklepie internetowym (nowa witryna zakupowa). Obecnie sklep internetowy Piotr i Paweł przeżywa okres silnego rozwoju odnotowując blisko 20 proc. wzrost obrotu r/r.

Katarzyna Pierzchała 5229 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.