Posnania: 42 tys. klientów w cztery godziny

W Poznaniu spółka Apsys otworzyła Posnanię - największą w tym roku inwestycję handlową w Europie Środkowej o wartości 1,2 mld zł. Ceremonię uświetniła aktorka Eva Longoria. W ciągu trwającej 4 godziny nocy zakupów Posnanię odwiedziło 42 tys. klientów.

- Tak duża frekwencja na otwarciu to dla nas dobry prognostyk. Zbudowaliśmy nowoczesną przestrzeń handlową, która jest atrakcyjna dla najemców, ale jest też miejscem gościnnym i przyjaznym – powiedział Benoit Charles, dyrektor generalny Apsys Polska.

Posnania to nowoczesne centrum, które łączy funkcje zakupowe i usługowe, rekreacyjne i rozrywkowe. Szeroka oferta prezentowana na 100 tys. mkw. powierzchni obejmuje 300 marek lokalnych i globalnych. Znajdują się tu dwa sklepy wielkoformatowe: Carrefour i Leroy Merlin oraz ponad 200 butików – od marek popularnych, poprzez koncepty polskich projektantów, aż po marki premium.

Całość wzbogaca oferta life stylowa, mieszcząca się na 25 tys. mkw. GLA. Są tu: multiplex Helios, kręgle i bilard – Grawitacja, klub fitness z basenem – Fabryka Formy, interaktywne place zabaw oraz zróżnicowana oferta kulinarna.

Posnanię wyróżnia nowoczesna architektura, design oraz instalacje artystyczne, ponadstandardowa obsługa klientów oraz usługi oparte na technologiach i multimediach. Stanął w niej pierwszy w Europie, transparentny ekran eliptyczny o wymiarach 9,7 m x 9,2 m. Dzięki nowej generacji aplikacji mobilnej wykorzystującej geolokalizację, klienci są nawigowani po obiekcie i jego parkingu, informowani o specjalnych wydarzeniach odbywających się w centrum, a także dedykowanych im ofertach i promocjach dostępnych w poszczególnych sklepach.

Jest to pierwsze na poznańskim rynku centrum, które oferuje: „hands free shopping”, „collect & try” i „valet parking”. Wiele udogodnień przygotowano też dla rodzin, rowerzystów oraz osób zmotoryzowanych.

– Posnania to rezultat 20 lat doświadczeń Apsys na rynku handlowym i odpowiedź na wyzwania XXI wieku oraz nowe oczekiwania coraz bardziej wymagającego klienta. Wierzę, że podobnie jak Manufaktura w Łodzi, Posnania stanie się nową referencją nie tylko w portfolio Apsys, ale i dla całego sektora rynkowego – mówił podczas otwarcia Fabrice Bansay, CEO Apsys Group.

Jego zdaniem ta inwestycja ugruntowała pozycję firmy jako dewelopera oraz menedżera centrów handlowych, który zarządza obecnie 10 proc. rynku takich obiektów.

Spółka Apsys, równolegle z budową Posnanii, prowadziła wartą około 100 mln zł kompleksową modernizację infrastruktury drogowej wokół obiektu. Spółka utworzyła też platformę rekrutacyjną Posnania Jobs Platform, która wspierała najemców w procesach rekrutacyjnych i działaniach employer brandingowych oraz zainicjowała cykliczną imprezę Posnania Bike Parade.

 

Katarzyna Pierzchała 5193 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.