Pepsi z mniejszą liczbą kalorii

Do 2025 r. producent Pesi-Coli i Mirindy - koncern PepsiCo - zobowiązał się obniżyć liczbę kilokalorii z cukru do maksymalnie 100 w 355-ml napoju. Dotyczyć to ma co najmniej dwóch trzecich globalnego portoflio producenta.

Spaść ma również zawartość soli i nasyconych kwasów tłuszczowych w produktach firmy. To skutek nowych zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia. Przynajmniej trzy czwarte globalnego portfolio produktów spożywczych PepsiCo będzie od 2025 r. zawierać nie więcej niż 1,1 grama tłuszczów nasyconych na 100 kcal oraz nie więcej niż 1,3 mg sodu na 1 kcal.

PepsiCo jest trzecim największym dostawcą żywności na świecie. Jego przychody w 2015 roku przekroczyły 63 mld dolarów. W portfolio wytwórcy oprócz słodkich napojów, takich jak Pepsi, Mirinda, 7Up czy Lipton Ice Tea znajdują się także napoje izotoniczne i energetyczne, woda, soki oraz przekąski: chipsy Lay’s, chrupki Cheetos, Twistos i Mr. Snaki czy też przekąski Sunbites.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.