Konsumenci lubią płacić gotówką za zakupy w internecie

Klienci dokonujący zakupów w internecie najchętniej płacą za nie gotówką przy odbiorze - wynika z badania opinii przeprowadzonego przez Związek Banków Polskich i Krajową Izbę Rozliczeniową.

Już ponad trzy czwarte polskich gospodarstw domowych ma dostęp do sieci, a w 2016 r. wartość zakupów w internecie ma wzrosnąć o 15 proc. do 36 mld zł.

Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska we współpracy z KIR wśród klientów banków wynika, że co drugi ankietowany dokonuje zakupów w internecie. Co więcej, coraz częściej oprócz elektroniki, książek, kosmetyków i odzieży Polacy zamawiają przez internet artykuły spożywcze. Trend ten będzie kontynuowany nie tylko z powodu wygody takiego rozwiązania, ale i ze względu na zwolnienie sprzedaży internetowej z podatku od sprzedaży detalicznej.

Najczęściej wybieraną formą płatności za e-zakupy jest gotówka przy odbiorze (16 proc. odpowiedzi). 12 proc. pytanych płaci za pomocą przelewu ze swojego konta, na które wchodzi bezpośrednio ze strony sklepu. 8 proc. natomiast korzysta z różnych form, w tym systemów płatności on-line typu pay-by-link. 5 proc. ankietowanych wybiera kartę kredytową, a tylko 2 proc. - płatność telefonem. Ta ostatnia powinna jednak szybko zyskiwać na popularności.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.