Największe marki: kampanie i promocje

Carex, Dziki Sad, E.Wedel, Gryzzale, Jem Drugie Śniadanie, Królewskie, Łaciate, Łowicz, Nescafe Dolce Gusto, Pepsi, Tymbark.

1 września ruszyła dwumiesięczna promocja konsumencka marki Carex  „Gdzie jest Carex?”. Na wariantach dziecięcych mydeł Carex znajdują się bohaterowie kinowego hitu Disney/Pixar „Gdzie jest Dory”. Do mydeł do rąk o pojemności 250 ml dołączone są gratisowe zmywalne tatuaże oraz naklejki z bohaterami kreskówki.

Akcji „Gdzie jest Carex?”, realizowanej we współpracy z The Walt Disney Company Polska, towarzyszy konkurs z nagrodami. Aby wziąć w nim udział wystarczy kupić dowolny wariant mydła dla dzieci Carex, zarejestrować paragon na stronie www.carex.pl oraz wykonać zadanie konkursowe, polegające na przesłaniu zdjęcia ilustrującego hasło „brudne dziecko to szczęśliwe dziecko”.

Promocja zapowiadająca premierę filmu na DVD i Blu-Ray komunikowana będzie na materiałach POS: nakładkach i naklejkach na produktach, standach promocyjnych, cenówkach oraz szarfach przypółkowych umieszczonych w punktach sprzedaży. Przygotowano także kampanię wspierającą promocję w kanałach telewizyjnych Disney oraz w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram). Promocją objęte są wszystkie dziecięce warianty antybakteryjnych mydeł w płynie Carex: Carex Strawberry Candy, Carex Bubble Gum oraz Carex Splash (250 ml, 500 ml i 1000 ml). Akcja trwa do 31 października.

W działania służące ocaleniu jeży włącza się Grupa Żywiec, producent marki Dziki Sad. By stać się sprzymJEŻeńcem, wystarczy wejść na stronę www.dzikisad.com.pl i kliknąć w zdjęcie jeża – kliknięcia zamieniają się we wsparcie dla stowarzyszenia „Nasze Jeże”. Grupa Żywiec przygotowała również konkurs – szansę na wygraną ma każdy, kto na stronie www.dzikisad.com.pl poprawnie odszyfruje trzy rebusy i odpowie kreatywnie na jedno pytanie. Nagrodami w konkursie są koszulki i zapas Dzikiego Sadu. Akcja pomocy dla jeży, prowadzona na stronie www.dzikisad.com.pl, potrwa do 30 września. 

Lotte Wedel, producent marki E. Wedel, wprowadził do oferty Kremy Wedlowskie – Czekoladowy i Karmelowy. Z początkiem września ruszyły działania telewizyjne wspierające nowe produkty, w ramach których kremy będą sponsorem wybranych programów telewizyjnych. Nowości z portfolio E.Wedel są także widoczne w przestrzeni miejskiej. W ramach działań internetowych powstał m.in. dedykowany landing page, na którym dostępna jest specjalnie zaprojektowana gra – smarowanie przez „scrollowanie”. W kanałach social media marki organizowane są konkursy z nagrodami. Dodatkowo kampania jest wspierana działaniami niestandardowymi. Lotte Wedel podjął współpracę z jednymi z najpopularniejszych polskich social influencerów – SKKF i Jasiem Dąbrowskim, którzy będą się dzielić zabawnymi, wciągającymi treściami na swoich kanałach. Cała kampania jest wspierana klasycznymi działaniami z zakresu media relations. Dodatkowo w ramach wsparcia prowadzone są aktywacje w punktach sprzedaży, zarówno w handlu tradycyjnym jak i nowoczesnym, m.in. dedykowane materiały POS, sampling oraz specjalne strefy.

Po dwuletniej obecności w kinach firma Tarczyński poszerza ofertę kinowych przekąsek o "Gryzzale” – drobiowe kabanoski dla dzieci. Produkty w małych opakowaniach dostępne są od września we wszystkich barach kinowych sieci Cinema City. Ich sprzedaż wspiera kampania obejmująca emisję 15-sek. spotu przed filmami familijnymi oraz działania poza ekranem: monidła i roll-upy. Ekspozycję marki w barach zapewnią także materiały POS. Kampania ma na celu zbudowanie świadomości marki Gryzzale. Ma pokazywać, że kabanosy mogą być zdrową alternatywą dla najmłodszych.

12 września zwolennicy zdrowego odżywiania, będą mogli celebrować Ogólnopolski Dzień Drugiego Śniadania, którego współtwórcą i organizatorem są Zakłady Tłuszczowe Bielmar, producent m.in. marki Śniadaniowa.

Do kampanii przyłączają się znane osoby, m.in. Katarzyna Glinka, Andrzej Krzywy, Dorota Chotecka, Anna Wyszkoni, Karolina Malinowska czy Zosia Ślotała. 

 

 

Grupa Żywiec, producent piwa Królewskie, uruchomił aktywację „Puszka na 100-lecie Legii”, która ma na celu zaangażowanie konsumentów w obchody stulecia klubu Legia Warszawa, sponsorowanego przez tę markę od 2004 r. Podstawą aktywacji „Puszka na 100-lecie Legii” jest głosowanie na jeden z trzech wzorów puszki przygotowanych z myślą o obchodach jubileuszu klubu z Łazienkowskiej. Użytkownicy mogą raz dziennie oddawać głos na wybrany przez siebie projekt na specjalnie przygotowanej stronie internetowej https://www.krolewskie.pl/puszki/. Wzór puszki, który zbierze najwięcej głosów, trafi na półki sklepowe jeszcze w tym roku. Po oddaniu głosu użytkownik może dodatkowo udzielić odpowiedzi na pytanie otwarte związane z Legią, by wziąć udział w konkursie. Zabawa potrwa do 18 września i podzielona jest na 3 etapy, w których wygrać można trzy podwójne zaproszenia VIP na mecze Legii oraz 60 jubileuszowych czteropaków piwa Królewskie. Łącznie nagrodzone zostaną 63 osoby. Każdemu etapowi towarzyszy inne pytanie otwarte.

Rusza kampania reklamowa mleka od SM Mlekpol. Dlaczego mleko Łaciate jest „Białe po mamie i zdrowe po byku” będzie można przekonać się z początkiem września. Wtedy rusza kampania reklamowa zarówno w głównych stacjach telewizyjnych, tematycznych jak również kampania VOD w Internecie. Spoty będą emitowane do końca roku. We wrześniu pojawią się także bilboardy. Przez miesiąc blisko tysiąc tablic będzie widocznych w największych miastach Polski.

Grupa Maspex, producent marki Łowicz, otworzył sezon na sosy inspirowane kuchnią polską. Kampania reklamowa limitowanej oferty to nie tylko spot telewizyjny, ale także reklama outdoorowa oraz kampania na platformach VOD. Krótki spot przedstawia dwie nowości – sos myśliwski oraz grzybowy, pojawią się też citylighty w przestrzeni miejskiej. Video odsyła do strony internetowej marki, gdzie można dowiedzieć się więcej o tych produktach. Cała kampania realizowana jest w oparciu o platformę komunikacyjną marki Łowicz „Produkty Łowicz są takie, że Łooo!”. Tym razem charakterystyczne dla marki „Łooo!” w humorystyczny sposób nawiązuje do „łooowów”.

We wrześniu startuje nowa kampania Nescafe Dolce Gusto „Nie ma nic lepszego od klasyki skomponowanej na nowo”, powstała we współpracy z artystą i przedsiębiorcą – will.i.am. Kampania ma na celu podkreślenie siły kreatywności. Motywem przewodnim jest film z udziałem will.i.am, pokazujący twórczy sposób pracy, a także podobieństwa między tworzeniem muzyki i procesem tworzenia kawy. Spot reklamowy miał swoją premierę 1 września w internecie i będzie wspierany kampanią m.in. na kanale YouTube, Facebook’u czy na portalach onet.pl, wp.pl, Grupy Agora oraz TVN. Oprócz reklamy widzowie mogą obejrzeć 4 filmy, w których will.i.am i Ola Persson, barista Nescafe Dolce Gusto, występują razem w serii wywiadów. W filmach tych twórcy wyjaśniają, jak dzięki odrobinie kreatywności skomponować klasykę na nowo w swoich dziedzinach.

PepsiCo ruszyło z kolejną edycją corocznej akcji Wyzwanie Smaku Pepsi, która potrwa do końca października. Na obecnym etapie jest ona elementem szeroko zakrojonej kampanii prowadzonej w wielu mediach, także m.in. w telewizji. Ambasadorami akcji są: modelka Zuza Kołodziejczyk i vloger Poszukiwacz, którzy wcielają się w role wideo-reportażystów. Wyzwanie Smaku odbywa się w Polsce od 2013 r. Konsumenci mogą w czasie trwania akcji brać udział w „ślepych testach”, podczas których porównują smak dwóch najpopularniejszych na świecie napojów typu cola. Akcji „Wyzwanie Smaku” towarzyszy kampania 360 stopni, obejmująca m.in. telewizję, digital (w tym kampania display), outdoor, POS.Jej główne hasło brzmi: „Wybór jest chwilą. Zasmakuj go”. 

Rusza Jesienna kampania Śniadaniowej, której producentem są Zakłady Tłuszczowe Bielmar. Celem kampanii realizowanej pod hasłem “Wiele śniadań – jedna Śniadaniowa” jest wzmocnienie wizerunku produktu wysokiej jakości, który jest niezbędnym składnikiem kanapki na śniadanie. Kampania ma przekonać konsumentów, że śniadanie to podstawą dnia. Działania zaplanowane są do października. Reklamy pojawią się w wybranych magazynach konsumenckich, m.in. w Poradniku Domowym, Pani Domu czy Przyjaciółce. Z początkiem miesiąca startują też emisje spotów reklamowych w Polsacie, TVP, TVN oraz stacjach tematycznych.

Wystartowały zapisy do XVII edycji największego turnieju dla dzieci w Europie organizowanego przez Polski Związek Piłki Nożnej i firmę Tymbark. Tylko do 30 września można zgłaszać drużyny do XVII edycji „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Na następców m.in. Arkadiusza Milika, Piotra Zielińskiego i Pauliny Dudek czeka piłkarska przygoda, której finał już po raz czwarty rozegrany zostanie na Stadionie PGE Narodowy w Warszawie. Zwycięzcy w nagrodę obejrzą na żywo wyjątkowy mecz piłkarski. Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” skierowany jest do drużyn ze szkół podstawowych, uczniowskich klubów sportowych, Akademii Młodych Orłów oraz innych amatorskich podmiotów np. stowarzyszeń i fundacji, które nie są zarejestrowane w systemie extranet PZPN. Zespoły zgłaszać mogą nauczyciele oraz trenerzy za pośrednictwem formularza dostępnego na oficjalnej stronie Turnieju: www.zpodworkanastadion.pl. Zapisy odbywają się w trzech kategoriach wiekowych: do lat 8, 10 oraz 12. Za udział każdej drużyny w rozgrywkach opiekunowie otrzymają piłkarski upominek. Pierwsze mecze rozegrane zostaną już w październiku. Mecze finałowe XVII edycji rozegrane zostaną 2 maja 2017 r. bezpośrednio przed finałem Pucharu Polski.

Joanna Hamdan 13849 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.