Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Największe marki: kampanie i promocje

BelVita, Big Milk, Cashmere, Danone, Himalaya Herbs, Hochland, Królewskie, Lipton, Piccolo, Ryki, Soraya, Żywiec.

  • Rozpoczęła się wiosenna edycja kampanii WOM dla ciastek śniadaniowych belVita. Kampania marketingu rekomendacji dla ciasteczek belVita rozpoczęła się w styczniu, a zakończy w czerwcu. Podzielona została na trzy etapy. Pierwszy etap polegał na wsparciu konkursu „Ziewasz czy śpiewasz”, gdzie stworzona została internetowa „Strefa wiedzy”. Zaproszono do niej 22 tys. ekspertów, z 380 tys. społeczności Streetcom Polska. Głównym celem platformy oprócz promocji akcji, była również edukacja. Natomiast druga i trzecia - obecnie trwająca część kampanii, skupiają się na testowaniu produktu przez ambasadorów marki i generowaniu jego rekomendacji on line oraz off line. Głównym celem działań jest budowanie komunikacji wokół hasła: „belVita to energia na cały poranek!”. Ambasadorzy zaproszeni zostali również do specjalnego konkursu pod hasłem „Zostań Mistrzem Wiosennego Poranka”, który polega na zrobieniu i udostępnianiu zdjęć obrazujących hasło przewodnie kampanii. W konkursie towarzyszącemu poprzedniej części kampanii zgłoszono 328 prac. Łącznie w kampanii WOM prowadzonej ciasteczka belVita przetestuje 3,5 tys. konsumentów. Dotychczasowy zasięg, jaki został wygenerowany w pierwszej i drugiej części projektu, wyniósł prawie 4 mln. To o ponad 1 mln więcej kontaktów z marką od estymowanych początkowo. Głównym celem kampanii jest wsparcie działań marketingowych dla marki belVita oraz bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej i zbudowanie jej świadomości jako idealnego produktu na śniadanie.

  • "#Joyo" - pod tym hasłem ruszyła wakacyjna kampania lodów Big Milk (Unilever). W tym roku w loterii patyczkowej Big Milka można wygrać 3 miliony lodów. Radość z wygranych jest inspiracją dla hasła kampanii - "#Joyo". 15-sekundowe spoty pokazują zwykłych ludzi po tym jak odkrywają, że wygrali kolejnego Big Milka. Działania w ramach kampanii prowadzone są w internecie. Obecnie trwa pierwszy etap kampanii, wykorzystujący Facebooka, YouTube oraz platformy VoD, na których emitowane są spoty. Na fanpage’u Big Milka posty przygotowane zostały w formie ruchomych GIF-ów i cinemagraphów. Działania promujące loterię patyczkową zostały zaplanowane także na kolejne miesiące.
  • Ruszyła wiosenna kampania reklamowa Cashmere, kosmetyków premium w portfolio firmy Dax Cosmetics. Ma ona charakter produktowo-wizerunkowy. Promuje nowość – fluid-bazę Cashmere Make-up Blur Maxi Cover oraz bazę wygładzającą Cashmere Secret. Kampania w prasie obejmuje szereg tytułów kobiecych, m.in. Uroda Życia, Pani, Zwierciadło, In Style, Elle, Gala, Wysokie Obcasy. W wybranych tytułach pojawią się wklejki próbek, dzięki którym kilkaset tysięcy kobiet będzie mogło wypróbować kosmetyki Cashmere. Planowane są także działania PR w prasie i internecie oraz działania w social mediach. Celem kampanii jest budowa wizerunku Cashmere jako marki premium i dalszy wzrost jej rozpoznawalności oraz stworzenie możliwości przetestowania kosmetyków.
  • Wystartowała wakacyjna kampania promująca produkty pitne z portfolio Danone: Ale Pitny, Gratka, Danio Shake It oraz Activia do Picia. Na zwycięzców czekają m.in. kamper na tygodniowy wyjazd w wymarzone miejsce i dodatkowo voucher na benzynę o wartości 2 tys. zł. Zadaniem konkursowym jest stworzenie kreatywnego i oryginalnego zakończenia zdania, którego początek będzie co tydzień publikowany na specjalnej stronie internetowej stworzonej na potrzeby konkursu. Do tego projektu zaproszono Annę i Marcina Nowaków, którzy jako Wędrowne Motyle prowadzą blog www.gdziewyjechac.pl. Na konkursowej stronie podzielą się oni swoimi inspiracjami na wycieczki kamperem po Polsce. Kampania reklamowa obejmuje 10-sekundowy spot emitowany w telewizji oraz internecie, działania w prasie oraz intensywne działania w punktach sprzedaży.
  • Himalaya Herbs, marka kosmetyków naturalnych, wykorzystuje kina jako kanał promocyjny. Producent ma w portfolio kosmetyki do pielęgnacji włosów, twarzy i całego ciała, pielęgnacji skóry dziecka, wspomagania ochrony zdrowia. Firma rozpoczyna promocję konsumencką w sieci kin Multikino, działania potrwają do końca br. Oprócz reklamy on-screen rozdawane będą próbki produktów Himalaya.
  • Od początku maja na profilu Facebook marki Hochland trwa akcja konkursowa "Dasz się skusić na nagrody?". Konkurs jest elementem kampanii wspierającej plastry topione Hochland pod hasłem “Doskonałe składniki, bez konserwantów”. Zadania konkursowe zmieniają się co tydzień. Dotychczas mieli szansę pochwalić się swoim śniadaniowym zdjęciem “selfie”, napisać, kogo najchętniej skusiliby na pyszną przekąskę oraz wymyślić nazwę dla doskonałej kanapki. Teraz z okazji Dnia Matki wspominają, o jakie kanapki prosili swoje mamy najchętniej. Każde kolejne zadanie to szansa na wygraną vouchera do wykorzystania w sklepach Duka o wartości 500 zł oraz jednego z piętnastu stolików śniadaniowych. Konkurs wspierany jest kampanią banerową w Internecie na najpopularniejszych portalach (m.in. WP, Interia, YouTube) oraz postami sponsorowanymi na Facebooku.

  • Marka piwa Królewskie (Grupa Żywiec) rusza z konkursem "Świętuj z nami 100-lecie Legii!”. Kibice, którzy wykażą się wiedzą dotyczącą historii warszawskiego klubu, mogą wygrywać nagrody, m.in. meczowe koszulki Legii oraz kolekcjonerskie puchary z podpisami piłkarzy tego klubu. Konkurs potrwa pięć tygodni.
  • Trwa nowa akcja marki Lipton pod hasłem "Jeloł! Pisz & love". Zadaniem dla konsumentów jest  wymyślenie oryginalnych haseł na zawieszki herbaty Lipton Yellow Label, które trafią w wersji limitowanej na sklepowe półki. Przez specjalną aplikację na stronie internetowej należy zgłosić proponowane hasło i zmieścić je w 60 znakach. Dziesięć najlepszych haseł znajdzie się na bannerach kampanii na stronach internetowych. W charakterze nagród będą też vouchery do Katalogu Marzeń oraz kubki Lipton. Od chwili uruchomienia platformy konkursowej zarejestrowało się na niej ponad 3536 osób. Zgłoszenia można nadsyłać do 26 czerwca 2016 r. Działania reklamowe i promocyjne związane z kampanią obejmować będą telewizję, internet, media społecznościowe.
  • „Bąbelki strzelają, nasi wygrywają!” to hasło marki Piccolo (Ambra) na zbliżające się EURO 2016. Sportowa promocja Piccolo potrwa do końca czerwca. Jej celem jest zachęcenie dzieci oraz rodziców do świętowania zwycięstw „naszych bohaterów” oraz wspólnej zabawy i radosnego spędzania czasu podczas EURO 2016. Od maja do czerwca w wybranych hipermarketach Carrerour i Tesco oraz w sklepach Żabka w całej Polsce do każdej z 55 tys. butelek Piccolo Strawberry o smaku truskawek oraz brzoskwiniowego Piccolo Peach dołączane są biało-czerwone farbki do malowania twarzy. W sklepach pojawią się też specjalne ekspozycje.
  • Od 25 kwietnia na antenach telewizji ogólnopolskich, emitowany jest nowy film reklamowy Spółdzielni Mleczarskiej Ryki. Spot jest częścią kompleksowej kampanii promocyjnej. W ramach kampanii odświeżono wygląd opakowań i etykiet, zrewitalizowano www.smryki.pl i podjęto działania z zakresu public relations.  Spot będzie emitowany na antenach TVP i grupy TVN. Kampania to również outdoor w największych miastach Polski (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Poznań, Wrocław, Łódź, Rzeszów, Białystok, Szczecin, Zabrze, Tychy, Katowice, Bytom), spoty radiowe oraz kampania reklamowa w internecie i działania w social mediach, w tym fan page Era Dobrego Sera.

  • Wystartował kolejny etap kampanii komunikującej relaunch marki Soraya. Tym razem promowane są podkłady z serii Make-Up Aqua. Akcja obejmuje działania w postaci bannerów na portalach kobiecych oraz testowanie wybranego produktu w ramach działań user experience. Po kliknięciu w banner reklamowy użytkownik przenosi się na stronę drogerii Rossmann, gdzie ma możliwość zapoznania się z portfolio najnowszych podkładów marki Soraya Make-Up Aqua. Na stronie drogerii istnieje także możliwość wyboru odpowiedniego odcienia i rodzaju, zapoznania się z opiniami innych użytkowniczek oraz zaczerpnięcia podstawowych informacji na temat wybranego produktu. Na specjalnie stworzonej platformie istnieje możliwość przetestowania wybranego produktu. Z przyjętych zgłoszeń zostanie wyłonione 50 osób, które przetestują wybrany rodzaj podkładu. Kampania potrwa dwa miesiące.
  • Tatra (Grupa Żywiec) rozpoczyna kampanię TV. Jest to kontynuacja strategii komunikacji, w której marka buduje wizerunek piwa z charakterem i nawiązuje do prawdziwie męskich wartości, jak odwaga, doświadczenie i zaufanie. Kampania telewizyjna wystartowała 16 maja. 30-sekundowe spoty będą emitowane w kanałach ogólnopolskich i wybranych stacjach tematycznych.
  • APA, Białe, Marcowe, Porter, Bock lub Saison – to sześć gatunków od Żywca, od których można rozpocząć przygodę ze smakowaniem piwnych specjalności. Zachęca do tego nowa aktywacja marki "Nie lada degustacja". To konkurs w którym codziennie można wygrać 100 różnych szklanek dedykowanych 6 stylom piwnym. Zadanie konkursowe polega na przesłaniu - za pomocą strony www.zywiec.com.pl - zdjęcia zrobionego podczas degustacji jednego z piw gatunkowych Żywca. Zgłoszenia można nadsyłać do 22 czerwca. Aktywacji towarzyszy kampania telewizyjna, w ramach której emitowanych jest sześć 15-sekundowych spotów. Każdy dedykowany jest jednej piwnej specjalności od Żywca i prezentuje najważniejsze cechy danego tego piwa. Konkurs wspierany jest również szeroką kampania display, silną komunikacją na Facebooku oraz działaniami w punktach sprzedaży (materiały POS).
Joanna Hamdan 13649 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.