Carrefour stawia na zdrowie

Detalista rozwija kategorię produktów zdrowej żywności oraz konceptów handlowych, które są odpowiedzią na nowe trendy żywieniowe w Polsce.

Konsumenci coraz większą wagę przywiązują do zdrowego odżywania, zbilansowanej diety oraz aktywności fizycznej.

Dlatego Carrefour rozwija asortyment zdrowych produktów. Niedawno w sprzedaży pojawiły się m.in. produkty bez laktozy lub produkowane na bazie owoców bez dodatku cukru. Od 2014 r. Carrefour oferuje też parafarmaceutyki, dermokosmetyki Źródło Zdrowia oraz produkty bezglutenowe, dietetyczne, dla diabetyków, sojowe oraz bio i ekologiczne. Łącznie jest to ok. 700 pozycji.

Uzupełnieniem tej oferty jest linia „Jakość z Natury Carrefour”. Produkty te wytwarzane są bez sztucznych konserwantów i są wolne od surowców modyfikowanych (GMO). Wszystkie pochodzą z zmałych, lokalnych gospodarstw. W ubiegłym roku do sprzedaży trafiły nowe produkty, takie jak kurczak z chowu wybiegowego, szynka serrano z Hiszpanii czy łosoś z Norwegii. W 2015 roku "Jakość z Natury Carrefour" zanotowała 31-proc. wzrost sprzedaży rok do roku.

Zdrowie to także temat najnowszej kampanii marketingowej prowadzonej przez Carrefour Polska w telewizji, radiu, prasie i internecie. Jej bohater - Napoleon - w lekko humorystycznej formie zachęca Polaków do poznania szerokiej i różnorodnej oferty zdrowej żywności w Carrefour.

Uzupełnieniem działań Carrefour na rzecz zdrowia są programy edukacyjne realizowane w ramach kampanii „Z miłości do zdrowia”.

W tym roku Carrefour wraz ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie planuje uruchomienie 2. edycji programu edukacyjnego „ABC Zdrowego Żywienia” - skierowanego do dzieci oraz seniorów, którego celem jest zwiększenie świadomości na temat zdrowej diety oraz zmiana nawyków żywieniowych.

Joanna Hamdan 13652 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.