Polski Handel będzie integrować

Krzysztof Tokarz, prezes Specjału, podczas obchodów 25-lecia firmy zapowiedział szybkie powstanie spółki Polski Handel i poszerzanie jej o innych partnerów.

Tworzy ją trzech dystrybutorów o uzupełniającym się asortymencie. Specjał z artykułami spożywczymi, alkoholem i nabiałem, Delko specjalizujące się w dystrybucji kosmetyków i chemii gospodarczej, artykułach higienicznych i drobnym agd oraz PT Dystrybucja (wyroby tytoniowe, alkohole, parafarmaceutyki, produkty impulsowe, a także karty, startery, prepaidy itp.).

 Wraz z sieciami franczyzowymi roczne przychody podmiotów tworzących Polski Handel przekraczają 10,4 mld zł. Łączna powierzchnia magazynów wynosi 114,5 tys. mkw., dysponują 768 dostawczymi samochodami. Pracuje dla nich ponad 360 przedstawicieli handlowych.

 Jak podktreślił Krzysztof Tokarz, Polski Handel ma przede wszystkim zapewnić komleksową ofertę dla sieci Nasz Sklep i Livio. Po początkowym poszerzaniu asortymentu (alkohol, nabiał) Specjał postawił na współpracę z wyspecjalizowanymi dystrybutorami.

 - Liczę, że dołączą do nas przedstawiciele innych branż, zapraszam do rozmów – podkreślił Tokarz. Dodał, że chodzi głównie o dystrybutorów produktów świeżych: ogólnopolskiego wędlin i mięsa, owoców i warzyw, pieczywa. A także mrożonek, prasy czy artykułów przemysłowych.

 - Chcemy, aby nasz rozwój był szybszy niż zmiany na rynku – zaznaczył Jarosław Szlendak, prezes zarządu PT Dystrybucja.

Barbara Mikusińska 774 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.