Wawel nie może dogadać się z Biedronką

Jeronimo Martins Polska nie zgadza się na cenę słodyczy czekoladowych produkowanych i dostarczanych przez Wawela do Biedronki. Wawel poinformował, że w takim razie nie wyklucza zerwania współpracy z siecią.

Bez wątpienia nie będzie to łatwa decyzja dla krakowskiej spółki. Wartość sprzedaży produktów Wawelu w Biedronce generuje aż jedną czwartą rocznego obrotu firmy. W 2014 r. przychody Wawelu wyniosły 594 mln zł, co oznacza, że straty mogą sięgnąć nawet 148,5 mln zł.

Ograniczenie współpracy handlowej może mieć miejsce już począwszy od końca br., ponieważ negocjacje dotyczą ustalenia warunków współpracy na rok obrotowy 2016. - Na dzień dzisiejszy trudno oszacować skutki, skalę i wpływ przedmiotowego zdarzenia na wyniki emitenta - poinformował w komunikacie Wawel, który jest spółką giełdową.

Nie najlepsze wieści natychmiast zdyskontowali inwestorzy spółki - kurs akcji Wawelu od kilku dni (Wawel poinformował o problemach we środę) szybuje w dół. Na piątkowym zamknięciu notowań kurs zanotował 14-proc. spadek.

 

 

Ilona Mrozowska 4764 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.