Chleby z Lidla bez konserwantów

Chcąc zachęcić klientów do wyboru zdrowych produktów, Lidl opracował nowe receptury pieczywa - teraz wszystkie chleby z asortymentu "Chrupiące z pieca" nie zawierają konserwantów.

Chociaż pieczywo to jeden z najważniejszych produktów w koszyku zakupowym (52 proc. kupuje je codziennie, a 32 proc. raz na dwa dni), niemal połowa klientów (47 proc.) nigdy nie sprawdza jego składu, a 22 proc. robi to rzadko. Tylko 5 proc. respondentów deklaruje, że zawsze czyta informacje o zawartości składników w wybranym produkcie – wynika z najnowszych badań TNS Polska przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie Polaków n=1017 metodą CAPI na zlecenie Lidl Polska (wrzesień 2015).

Z raportu „Polacy o chlebie” wynika ponadto, że połowa Polaków najbardziej lubi chleb z mąki pszennej, a tylko co piąty respondent (22 proc.) preferuje chleb ciemny lub razowy. Przy zakupie pieczywa klienci kierują się przede wszystkim pierwszym wrażeniem – dla 44 proc. Polaków najważniejsze jest to, żeby chleb czy bułki były ciepłe, chrupiące i ładnie pachniały. Istotny jest także wygląd pieczywa (42 proc.) i jego cena (31 proc.).

W sklepach Lidl, w związku z wprowadzonymi nowymi recepturami, wszystkie chleby dostępne w ofercie „Chrupiące z Pieca” są pozbawione konserwantów. Chodzi o chleby: typu włoskiego, słonecznikowy, polski, żytni i drwalski. Nowością są – również bez konserwantów – Pieczywo żytnie i chleb Pełne ziarno.

Chleb Pełne ziarno (400 g) powstaje na naturalnym zakwasie żytnim, zawiera ponad 30 proc. składników pełnoziarnistych (mąki z pełnego przemiału, łamane ziarna pszenicy, żyta, owsa i jęczmienia) oraz ponad 20 proc. nasion (słonecznik, siemię lniane, sezam). Natomiast nowe Pieczywo żytnie (100 g) jest sprzedawane już przekrojone. Do jego wyrobu używana jest w 100 proc. mąka żytnia.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX w., a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. ubiegłego wieku. Obecnie w Europe działa ponad 9000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 500.

Katarzyna Pierzchała 5229 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.