Na czele e-sklepów Tesco i Alma

Co piąty polski użytkownik sieci kupił produkty spożywcze w sieci. Internauci, zapytani o to, jakie znają serwisy oferujące takie artykuły, najczęściej wymieniali Tesco i Almę - donosi najnowszy raport o rynku e-commerce przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej.

W badaniu poproszono użytkowników sieci o spontaniczne wymienienie serwisów internetowych, w których można zakupić produkty spożywcze. Ankietowani najczęściej podawali Tesco i Almę – obie marki wskazało po 18 proc. respondentów. Na trzecim miejscu znalazło się Allegro, które wskazało 7 proc. badanych. Te same firmy znalazły się w pierwszej trójce najczęściej wymienianych serwisów spożywczych w zeszłorocznym badaniu. 

Zdaniem dr Jolanty Tkaczyk z katedry marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, popularność Tesco i Almy jest zbieżna z trendami konsumenckimi. – Z jednej strony mamy dużą grupę konsumentów, którzy wybierają sklepy oferujące atrakcyjne ceny, z drugiej grupę mniejszą, wydająca znacznie więcej pieniędzy na produkty spożywcze – mówi.

Z raportu wynika, że artykuły spożywcze w sieci znacząco częściej robią kobiety niż mężczyźni, szczególnie między 35. a 49. rokiem życia i z wykształceniem wyższym.

– W tej grupie wiekowej znajdują się najczęściej osoby prowadzące szybkie, aktywne zawodowo życie, dla których wygoda zakupów internetowych jest nie do przecenienia – dodaje dr Tkaczyk.

Okazuje się też, że niemal co dziesiąty polski internauta (9 proc.) już nabył produkty spożywcze na zagranicznych stronach www, a jedna czwarta planuje takie zakupy w przyszłości.

Katarzyna Pierzchała 5193 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.