Jacek Jantoń: w tym sezonie będzie królował cydr

W tym produkowany przez firmę Jantoń Cydr Dobroński. Rośnie też popularność win owocowych.

- Najchętniej pite przez Polaków jest dalej tradycyjnie piwo. W sezonie wiosenno-letnim często sięgają również po napoje lekkie i orzeźwiające, takie jak wina musując lub lekko schłodzone białe, spokojne. Coraz większą popularność zyskuje też od kilku sezonów bardzo modny cydr – uważa Jacek Jantoń, prezes Jantoń.

Podkreśla, że Cydr Dobroński znajduje się w ofercie firmy Jantoń od października 2013 r. - Jestem zdania, że w tym sezonie będzie królował podczas letniego grillowania, coraz skuteczniej zastępując piwo. Według naszych danych sprzedażowych, w okresach ciepłych sprzedaż cydrów zdecydowanie wzrasta - mówi Jacek Jantoń.

Cydr jest coraz popularniejszy, ale i wina owocowe zyskały w ostatnim czasie. - Przez lata konsumenci kojarzyli wina owocowe jedynie z tanimi wyrobami niskiej jakości. Aktualnie marki premium win owocowych zaczynają być znowu doceniane i ich udziały w sprzedaży rosną – przekonuje Monika Kania, kierownik ds. marketingu Jantoń.

Branża szacuje, że jeszcze pod koniec lat 90. wielkość polskiego rynku win owocowych wynosiła 240 mln l. Dziś sprzedaje się ich ok. 130 mln l rocznie. Pomimo spadku, popyt na nie przewyższa sprzedaż win gronowych o niemal 30 mln l rocznie.