Zgoda na połączenie: Stokrotka - Frac

Stokrotka może przejąć 19 sklepów działających pod szyldem Frac. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na połączenie.

Planowana transakcja ma polegać na przejęciu przez Stokrotkę części mienia spółek Frac Handel i Frac Handel Detal. Przeprowadzone przez UOKiK postępowanie wykazało, że połączenie nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. Obszar, na którym konkurują ze sobą sklepy tradycyjne to promień ok. kilometra, a uczestnicy koncentracji nie mają takich placówek w bezpośrednim sąsiedztwie.

W przypadku sklepów wielkopowierzchniowych o powierzchni do 2 tys. mkw. rynek geograficzny obejmuje obszar położony w promieniu ok. 10-15 minut jazdy samochodem od przejmowanej placówki. Działalność Stokrotki i Fraca na tak określonych rynkach geograficznych pokrywa się w czterech miastach. Ich łączne udziały wahają się tam od 0,8 do ok. 12 proc., i dlatego po koncentracji Stokrotka nie osiągnie na tych rynkach pozycji dominującej i nadal będzie spotykała się z konkurencją ze strony innych sklepów. 

Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.

Katarzyna Pierzchała 5273 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.