Duża transakcja Henkla z Colgate-Palmolive

Spółka Henkel AG & Co. KGaA podpisała z firmą Colgate-Palmolive umowę na zakup całego portfela marek środków do prania i odplamiaczy sprzedawanych w Australii i Nowej Zelandii. Transakcja opiewa na kwotę 220 mln euro.

Po przejęciu marek proszków i płynów piorących oraz odplamiaczy takich jak: Cold Power, Dynamo, Fab i Sard, Henkel - jak zapewnia - dołączy do grona największych graczy na rynku detergentów w regionie Australii i Nowej Zelandii. W roku obrotowym 2014 r. marki te wygenerowały przychody ze sprzedaży w wysokości ok. 110 mln euro.

- Podpisana umowa to kolejny krok w realizacji globalnej strategii selektywnego inwestowania w kategorie produktów cieszących się popularnością na rynkach lokalnych − powiedział Bruno Piacenza, wiceprezes Henkel AG & Co. KGaA, odpowiedzialny za dział laundry & home care.

Cena realizowanej sprzedaży wynosi 220 mln euro i zostanie pokryta w gotówce. Po sfinalizowaniu transakcja zwiększy poziom zysku na akcję. Zamknięcie transakcji ma nastąpić w trzecim kwartale 2015 r., pod warunkiem uzyskania wymaganych zgód organów nadzoru.

Firma Henkel jest już obecna na rynkach Australii i Nowej Zelandii, ale do tej pory oferowała tam wyłącznie kosmetyki (w tym popularne na całym świecie marki Schwarzkopf i Loctite) oraz kleje. 

Ilona Mrozowska 4642 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.