Największe marki: kampanie i promocje

Alpen Gold, Apetina, Black, Desperados, Felix, Gerber, Herbapol, Kropla Beskidu, Milka, Monster Munch, Tymbark Owoce Świata.

  • Alpen Gold (Mondelez Polska)rozpoczęła aktywację wizerunkową pod hasłem „SpełniOna2015”. Nowa kampania ma formę konkursu w którym można wygrać 50 tys. zł za zajęcie pierwszego miejsca, 30 tys. za drugie miejsce lub 20 tys. zł za zdobycie trzeciej pozycji, na realizację swoich marzeń. Wystarczy, że na stronie www.spelniOna2015.pl opisze się, czym jest spełnienie i co sprawia, że czuję się szczęśliwa. Konkurs odbędzie się dwuetapowo. Zgłoszenia przyjmowane są od 7 do 27 kwietnia. Co tydzień jury wybierze po 10 najbardziej inspirujących odpowiedzi na pytanie: „Czym dla Ciebie jest spełnienie?”. 30 autorek zgłoszeń zostanie zaproszonych na weekendowe warsztaty rozwoju osobistego, które odbędą się w hotelu Intercontinental w Warszawie. Wtedy także poznamy 3 finalistki, a o ich miejscu na podium zdecydują internauci w drugim etapie akcji – poprzez głosowanie na stronie www.spełniOna2015.pl. Partnerami aktywacji są wp.pl oraz radio Zet. Akcja będzie także wspierana działaniami w sklepach, kampanią on-line oraz działaniami PR.

  • Arla Foods rozpoczęła kolejną edycję kampanii serków Apetina pod hasłem „Dobrze się komponuje”. W tym roku komunikacja obejmie swoim zasięgiem telewizję, prasę oraz internet, w tym blogosferę. W kampanii telewizyjnej wykorzystano sponsoring popularnych programów stacji TVN m.in. Kuchenne Rewolucje, Dzień Dobry TVN czy Na Wspólnej oraz wybranych pozycji o tematyce poradnikowo-kulinarnej na kanałach Premium TV (przede wszystkim TVN Style oraz Kuchnia +). Ponadto, w ramach kampanii Apetina po raz pierwszy w historii stacji TVN Style użyto niestandardowego formatu reklamowego – tzw. bumpera, będącego połączeniem materiału klienta wraz z planszą reklamową. Spoty będą przekierowywać na stronę przepisnaweekend.pl, na której właśnie pojawiły się wiosenne przepisy. Kampania w internecie będzie dodatkowo wsparta działaniami content marketingowymi w sekcjach kulinarnych na portalach onet.pl, wp.pl, polki.pl i gotujmy.pl.

  • W sklepach sieci Żabka w całej Polsce ruszyła sprzedaż limitowanej edycji dwupaka Black Energy Drink (FoodCare). Każde podwójne opakowanie napoju energetycznego to szansa na zdobycie limitowanego kalendarza Seven Ways to Sin by Black. W każdym pakiecie obok dwóch puszek Black Energy Drink o pojemności 250 ml znajdzie się także grafika dedykowana projektowi. Dwupak Black w rekomendowanej cenie detalicznej 3,99 zł będzie dostępny w sprzedaży do 19 kwietnia.

  • Grupa Żywiec rozpoczyna nową kampanię marki piwa Desperados z portfolio Heinekena pod hasłem ”Way of the Desperados”. To jednocześnie start nowej komunikacji marki inspirowanej językiem street artu i miejskimi trendami. Kampania będzie prowadzona w telewizji, internecie, prasie i kanałach mobile, a także na outdoorze i w punktach sprzedaży. 
  • Firma Intersnack, właściciel marki Felix, wystartowała z wiosenną odsłoną kampanii z 2013 r., wspierającą orzeszki. Bohaterami nadal są wiewiórki. Tym razem główny komunikat odnosi się do poszerzenia portfolio z jesieni ubiegłego roku o orzeszki pieczone w piecu. Kampania będzie miała swoje odsłony w OOH na megaboardach, citylightach i w internecie. Działania potrwają do końca kwietnia.
  • "Kroczki stawiamy, nagrody wygrywamy” pod takim hasłem rozpoczęła się ogólnopolska akcja promocyjna marki Gerber należącej do Nestlé Polska. Składa się na nią loteria z małymi i dużymi nagrodami w postaci bonów i nagród pieniężnych oraz akcja "Zbieraj rabaty" – z rabatami do zrealizowania w sieci sklepów Smyk. Aby wziąć udział w loterii, należy w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca kupić co najmniej pięć produktów Gerber z wieczkami potwierdzonych jednym paragonem, który należy zachować i zgłosić na stronie internetowej. Natomiast do wzięcia udziału w akcji rabatowej niezbędny jest zakup co najmniej 20 produktów Gerber z wieczkami. W tym przypadku może on być udokumentowany na kilku paragonach. Paragony kolekcjonuje się na stronie promocyjnej.
  • Trwa kampania reklamowa marki Herbapol realizowana pod hasłem "Przyjemność. Masz to w naturze”. Kolejnym etapem komunikacji produktów będzie lokowanie produktu w premierowym odcinku nowego sezonu "Jakubiak lokalnie” na kanale Kuchnia+. Herbapol wesprze tym samym sprzedaż produktów z linii dżemów klasycznych, powideł i konfitur Herbapol. Działanie wspierane jest aktywnościami na profilu marki "Masz to w naturze" w Facebooku. Ambasadorem produktów jest Tomasz Jakubiak
  • Rusza nowa kampania telewizyjna marki Kropla Beskidu z portfolio Coca-Coli. Jest utrzymana w bardziej nowoczesnym i ekologicznym tonie. Kampania sugeruje, że wybór wody to także wybór wartości stojących za marką. Obok telewizji spot pojawi się w internecie, m.in. YouTube, Ipla i TVN Player. Komunikacja obywa się także za pomocą POS i OOH, na stronach WWW i profilach społecznościowych marki. 
  • Milka (Mondelez Polska) kontynuuje wsparcie dla czekolady przekładanej ciasteczkami Oreo. Produkt promowany jest na billboardach i citylightach pod hasłem "Dużo dobrego". Milka koncentruje się na zaprezentowaniu konsumentom portfolio tabliczek w dużych formatach - 250 i 300 g. W głównych i tematycznych stacjach telewizyjnych można obejrzeć spot promujący czekolady w dużych formatach. Dodatkowo kampania jest wspierana działaniami outdoorowymi (citylighty, billboardy, nośniki digitalowe), PR i działaniami w social mediach.
  • W marcu wystartowała kampania dla marki Monster Munch (The Lorenz Bahlsen Snack-World). Jednocześnie na rynek weszły dwa nowe smaki w limitowanej edycji: o smaku cebulki i coli.
  • Tymbark Owoce Świata (Grupa Maspex) powracają w najnowszej kampanii. Reklama emitowana jest w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, takich jak TVN, Polsat, na kanałach tematycznych, w serwisach VOD i YouTube, a także w kinach. Dodatkowo, na ulicach największych miast, między innymi: Warszawy, Krakowa, Poznania, pojawiły się citylighty, przedstawiające nowe opakowania Owoców Świata w egzotycznym layoucie.
Joanna Hamdan 13848 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.