DHL Parcel Polska - siła zmian i innowacji dla e-commerce

Zyskujący na coraz większej popularności rynek e-commerce wyznacza nowe kierunki rozwoju dla całej branży logistycznej.

W dobie Internetu to klient, kierując się wygodą i potrzebą, decyduje o tym jak, gdzie, kiedy i za ile dokona zakupu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, zadaniem procesów logistycznych jest zaspokajanie wszystkich potrzeb składających się na finalną usługę – czyli doręczenie towaru na czas. W przypadku przesyłki kurierskiej, dla klientów ważną rolę odgrywają wysoka jakość obsługi, elastyczność usług i terminowość realizacji zlecenia. Na tych kluczowych elementach swoją działalność opiera DHL Parcel Polska, która stawia na aktywny dialog z klientami i zrozumienie potrzeb konsumentów.

DHL Parcel Polska, odpowiadająca za krajowy rynek usług kurierskich, dzisiaj intensyfikuje działania w obszarze usług dla sektora e-commerce. Zapoczątkowane przez firmę zmiany, udoskonalenia i innowacje mają na celu jedno – aby proces obsługi przesyłki kurierskiej był jak najbardziej wygodny dla nadawcy i odbiorcy.

DHL Parcel Polska - nowa organizacja na tle zmieniającego się rynku

To młoda i prężna organizacja, korzystająca z 46 lat doświadczeń światowej marki DHL. Dysponując wieloletnią i ugruntowaną pozycją w Polsce w branży logistycznej, z początkiem 2014 roku cała organizacja świadcząca usługi krajowe została przekształcona w DHL Parcel Polska, wchodząc w skład organizacji DHL Parcel Europe. W ten sposób nowa organizacja zyskała większą swobodę inwestycji, co przekłada się na większą elastyczność usług względem wymagań klientów. Nowa struktura powstała w celu rozwoju oferty, której adresatem jest krajowy rynek przesyłek kurierskich i cały sektor e-commerce.

W e-zakupach liczy się wygoda i terminowość

Rynek usług krajowych jest ogromnie ważny dla DHL. Nie jest dziś tajemnicą, że najdynamiczniej rozwijającym się segmentem rynku usług kurierskich jest sektor przesyłek B2C („business to consumer”). Wzrost ten charakteryzuje nie tylko rosnąca ilość przesyłek, ale również nieustannie zmieniające się wymagania odbiorców w zakresie punktualności i wygody dostaw.

Usługi dla odbiorców

Z myślą o wygodzie klientów z sektora e-commerce, DHL Parcel Polska już dzisiaj udostępnia bezpłatne usługi:

odbiór osobisty w punkcie DHL Parcelshop – w jednym z kilkuset partnerskich punktów współpracujących z DHL Parcel, w których przesyłka może być odebrana w dowolnie wybranym przez odbiorcę czasie;

doręczenie do sąsiada, czyli pod adres alternatywny, wskazany przez odbiorcę, w sytuacji, gdyby nie było go w domu w momencie przyjazdu kuriera;

darmowe powiadomienie e-mail/sms, za pomocą którego odbiorca otrzymuje informację o nadaniu przesyłki oraz o przewidywanym terminie jej doręczenia.

Dla firm m.in. z sektora MŚP i e-commerce, DHL Parcel Polska oferuje atrakcyjną cenowo usługę DHL 2Europe, umożliwiającą doręczenie paczek na rynku niemieckim.

Jak dotąd transgraniczny handel internetowy pozostaje słabo spenetrowanym obszarem e-handlu. Zarówno sprzedaż dóbr z polskich sklepów obywatelom innych krajów europejskich, jak i zakupy dokonywane przez polskich obywateli u europejskich eSprzedawców mają przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Aby aktywnie wspierać rozwój transgranicznego handlu internetowego, DHL Parcel Polska uruchomiła atrakcyjny cenowo produkt DHL 2Europe. Obecnie w ofercie, kierowanej głównie do sklepów internetowych, znajduje się już rynek niemiecki, a niedługo będą dołączać kolejne kraje.

Ważna jest także innowacyjność

Swoją aktywność w usługach dla sektora e-commerce wzmacnia nie tylko dzięki korzystnej ofercie produktowej, ale również wprowadzając innowacje – m.in. nową platformę dla konsumentów i sprzedających. To DHL Parcel Polska, jako pierwsza firma kurierska w Polsce, stworzyła platformę internetową ułatwiającą internetowym sprzedawcom znalezienie nabywców na ich towary i usprawniającą cały proces transakcji. Oficjalne uruchomienie internetowego pasażu handlowego All You Need (www.ayn.pl) miało miejsce w połowie lutego tego roku.

Obecnie kupujący na AYN.PL mogą zrobić zakupy wybierając spośród już oferowanych ponad 200 tys. produktów udostępnionych przez sprzedających i zapłacić za pośrednictwem bezpiecznych metod płatności, m.in. przelewu bankowego i karty kredytowej. DHL Parcel Polska, jako organizacja specjalizująca się w usługach logistycznych, realizuje pionierskie przedsięwzięcie e-commerce w skali branży. Poprzez Allyouneed oferuje detalistom z Polski dodatkowy kanał internetowej sprzedaży. Zdaniem twórców platformy Allyouneed, to bardzo rozwojowe przedsięwzięcie, gdyż już co drugi polski użytkownik sieci robi dzisiaj zakupy online, a co najważniejsze – korzysta z nich coraz częściej.

Według badania przeprowadzonego przez IBM Institute for Business Value, za 5 lat co druga złotówka wydana przez Polaków będzie pochodzić z e-commerce.

Choć dynamika sprzedaży detalicznej w obszarze e-handlu w Polsce wciąż jest jedną z najwyższych w Europie, to ilość przesyłek przypadająca na obywatela jest jedną z niższych w Europie. I w tym obszarze DHL Parcel Polska upatruje dla siebie szansę – zamierza przyczynić się do istotnej zmiany tej sytuacji i wykorzystać ten potencjał.