Powstał nowy gigant FMCG - Kraft Heinz

Kraft Foods Group Inc. oraz HJ Heinz Co. utworzą piątą co do wielkości globalną firmę FMCG o nazwie The Kraft Heinz Co. Szacowana kwota transakcji połączenia obydwu podmiotów to 40 mld dol.

Połączone roczne przychody The Kraft Heinz Co., w którego portfolio znajdą się m.in. takie brandy jak: Heinz, Kraft, Oscar Mayer, Ore-Ida czy Philadelphia, szacowane są na 28 mld dol. Według przedstawicieli Kraft Heinz oszczędności z tytułu połączenia obydwu firm powinny do końca 2017 r. osiągnąć pułap 1,5 mld dol.

Za transakcją stoi 3G Capital, brazylijska firma private equity, we współpracy z konsorcjum Berkshire Hathaway, którego prezesem jest Warren Buffett.

Koncern Heinz należy do Berkshire Hathaway i 3G Capital od czerwca 2013 r.

(MMP24 za wsj.com)

Ilona Mrozowska 4039 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.