Euromonitor: Rośnie rynek karmy dla zwierząt w Polsce

W polskich gospodarstwach domowych żyje niemal 8 mln psów i ponad 6 mln kotów. W 2014 r. Polacy wydali na ich żywność dwa razy więcej pieniędzy niż na produkty dla niemowląt.

Według Euromonitora w 2015 r. Polacy wydadzą na karmę dla psów i kotów nawet 2,3 mld zł. w porównaniu z rokiem 2014 to niemal 5 procentowy wzrost. Wydatki te dwukrotnie przewyższyły sprzedaż na rynku żywności dla niemowląt, które szacuje się na niespełna 1,2 mld zł.

Z szacunków Euromonitora wynika, że w 2015 r. wydatki Polaków na karmę dla pupili wzrosną o kolejne 5 proc.

- Dzięki obecności na 15 rynkach europejskich obserwujemy, że przemiany, jakie przechodzi dziś polski rynek, przypominają to, co działo się w rozwiniętych krajach Unii Europejskiej przed pięcioma laty – mówi Marek Batko, założyciel sklepu internetowego Krakvet.pl. Polacy coraz częściej sięgają nie tylko po wysokiej jakości karmę dla zwierząt, ale także po odpowiednie akcesoria, zabawki czy kosmetyki.

- Według naszych analiz, szeroko rozumiany rynek zoologiczny w Polsce będzie rozwijał się jeszcze szybciej niż sam rynek żywności dla zwierząt, nawet o 20 proc. w skali roku - uważa Marek Batko.

W Europie Środkowej średnio co drugie zwierzę domowe otrzymuje gotową karmę. W Polsce ten wskaźnik utrzymuje się na poziomie 15-20 proc., odległy zaś wydaje się wzorzec Danii, gdzie te wyniki oscylują w granicach 95 proc.

- Jednak świadomość właścicieli zwierząt w Polsce rośnie - możemy liczyć, że do 2020 r. w 40-50 proc. polskich domów zwierzęta będą karmione pełnowartościową, gotową karmą, co zbliży nas do europejskich standardów - przekonuje Marek Batko.

Jego zdaniem, kluczem do sukcesu jest edukacja społeczeństwa. Resztki ze stołu i jedzenie, które jest dobre dla ludzi, nie koniecznie jest zdrowe dla zwierząt.

Krakvet to największy zoologiczny sklep internetowy w naszym kraju, który oferuje takie marki jak: Royal Canin, Eukanuba, Purina, Acana, Hill's, Brit, Animonda, Bozita oraz Bosch. Produkty sprzedawane przez polską firmę dostępne są już m.in. we Francji, Niemczech, Czechach, Słowacji, Belgii, Bułgarii, Rumuni, na Węgrzech oraz Wielkiej Brytanii.

Ilona Mrozowska 4222 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.