Dobre wyniki Abpolu w 2014 r.

Abpol Company Polska, dystrybutor produktów FMCG, zanotował spadek przychodów z 7,7 mln. zł w 2013 r. do 4,7 mln zł w 2014 r., ale dzięki zwiększeniu marżowości i optymalizacji kosztów udało mu się wypracować wyższy zysk, który wyniósł 116 tys. zł.

Firma obniżyła też poziom zadłużenia i poprawiła strukturę finansowania.

- Zgodnie z przyjętym przez zarząd planem, spółka skupiła swoje działania na produktach generujących najwyższe marże. Dzięki temu udało się znacznie ograniczyć koszty związane z promocją produktów oraz obsługą marketingową i tym samym poprawić naszą płynność finansową - wyjaśnia Olgierd Wejner, dyrektor generalny Abpol Company Polska.

W IV kw. 2014 r. Abpol nawiązał współpracę ze spółką Tabak Polska, która prowadzi sieć salonów prasowych pod marką Trafika. Są one zlokalizowane w centrach handlowych i ciągach komunikacyjnych na terenie całej Polski, a ich łączna liczba wynosi 136.

Ostatnio firma podpisała umowę z Pocztą Polską. Na początek w urzędach sprzedawane będą plastry opatrunkowe marki własnej dystrybutora - QuickPlastR. Abpol przewiduje, że jego produkty będą docelowo dostępne w blisko 1000 placówek pocztowych na terenie całej Polski.

Katarzyna Pierzchała 5273 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.