Dr Gerard wchodzi na rynek ciastek pożywnych

Producent z Ożarowa staje w szranki do walki z koncernem Mondelez - producentem ciastek śniadaniowych BelVita.

Do hurtowni trafiły już trzy nowe produkty producenta ciastek z Ożarowa o nazwie Wit’AM. Są to ciastka w trzech smakach: Mleko i czekolada, Jabłko i rodzynki, śliwka i czekolada. Wszystkie wersję zawierają witaminy (B1 i E) oraz są wzbogacone o żelazo i magnez – informuje Edyta Kondratiuk, brand manager z Dr.Gerard

Najpopularniejsza w kategorii ciastek śniadaniowych jest BelVita, marka koncernu Mondelez, która funkcjonuje na polskim rynku od czerwca 2012 r. Jest zaliczana do segmentu tzw. ciastek pożywnych (inaczej zbożowych), którego już w rok później - według producenta - została liderem.

Sukces BelVity sprawił, że tą kategorią zainteresowali się inni liczący się producenci. Ma je w ofercie m.in. Sante, zaś w połowie ubiegłego roku ciastka zbożowe  w Krakuski Galicyjski Młyn prowadził Bahlsen Polska.  

- Ciastka zbożowe są jednym z  najszybciej rozwijających się segmentów ciastek w ostatnich latach. Odnotowują dynamiczne wzrosty rok do roku. Galicyjski Młyn w kilka miesięcy od wprowadzenia na rynek stał się jego drugą najważniejszą marką  – informuje Adrian Macias, senior brand manager z Bahlsen Polska.

Jak twierdzi, perspektywy rozwoju segmentu ciastek pożywnych są dobre i wynikają ze zmian nawyków żywieniowych konsumentów, a co za tym idzie oczekiwań wobec produktów, w których coraz częściej poszukują oni propozycji, które wspierałyby ich aktywny i zdrowy styl życia.

Ciastka zbożowe należą do kategorii ciastek nieczekoladowych. Według danych AC Nielsen jej wartość wynosi 449 mln złotych (Bahlsen za Nielsenem, sprzedaży, MAT październik-listopad 2014 ).

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.