Roczne podsumowanie i plany Ikea Centres Poland

W ub. r. osiem centrów handlowych zlokalizowanych w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach oraz Warszawie zanotowało 58,3 mln odwiedzin.

Najważniejszymi wydarzeniami tego roku będzie ukończenie rozbudowy centrum Wola Park w Warszawie oraz oddanie do użytku nowej części jesienią br. Także jesienią zostanie otwarty rozbudowany Park Handlowy Bielany we Wrocławiu.

Postępują prace nad inwestycją w Zabrzu, gdzie na działce o powierzchni 25,6 ha powstanie galeria handlowa ze zintegrowanym sklepem Ikea.

W Lublinie, gdzie zlokalizowany będzie nowy obiekt handlowy, budowane są drogi dojazdowe.

Natomiast wiosną nastąpi otwarcie nowej strefy Food Court w rozbudowywanym obecnie Wola Parku.

- Rok 2014 był wyjątkowo udany dla Ikea Centres w Polsce – świadczą o tym rosnące wskaźniki odwiedzalności centrów handlowych oraz obroty. Udało nam się również pozyskać wielu nowych najemców – powiedział Mikael Andersson, dyrektor zarządzający Ikea Centres Poland.

W ub. r. osiem centrów handlowych zlokalizowanych w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach oraz Warszawie zanotowało 58,3 mln odwiedzin. Natomiast liczba odwiedzających wszystkie obiekty handlowe firmy wzrosła średnio o 11 proc. w porównaniu do 2013 r., a obroty centrów o 5 proc.

Firma podpisała także umowy najmu dotyczące łącznie ok. 40 tys. mkw. z takimi markami jak: TK Maxx, Intermarche, H&M, Piotr i Paweł, Toys’ R'Us, Reserved, Sinsay, Martes Sport, Komfort, Vox Meble, Joop, Pepco czy CCC.

Ponadto pod koniec 2014 r. Grupa Ikea sfinalizowała transakcję nabycia pozostałych 51 proc. udziałów w Inter Ikea Centre Group (IICG) od Grupy Inter Ikea w wyniku której powstała nowa globalna spółka - Ikea Centres zarządzająca centrami handlowymi. Transakcja ta pozwoli Grupie Ikea na połączenie centrów handlowych w Rosji oraz centrów należących do IICG w Europie i Chinach w jedną spółkę.

W Polsce spółka ma osiem parków i centrów handlowych oraz prowadzi prace nad budową dwóch kolejnych.

Joanna Hamdan 13849 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.