Nowa strategia Grupy Muszkieterów

Muszkieterowie są obecni w sześciu krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii, Bośni i Hercegowinie oraz Serbii.

W 2013 r. obroty organizacji wyniosły niemal 40 mld euro. Koncern jest jedną z nielicznych grup dystrybucyjnych, która działa też na gruncie producenckim.

Grupa powołała właśnie do życia nowy podmiot nazwany „Agromousquetaires”. Jego zadaniem jest zarządzanie wszystkimi zakładami produkcyjnymi Muszkieterów wyspecjalizowanymi w 12 obszarach (wołowina, wieprzowina, garmaż i mrożonki, nabiał, piekarnia/cukiernia, suche słone, suche słodkie, konserwy, napoje bezalkoholowe, wina, artykuły niespożywcze, eksport i produkty morza).

Wytwarzając w 64 fabrykach trzy tys. produktów Agromousquetaires jest dziś największym producentem marek własnych we Francji. Zdecydowana większość artykułów sprzedawanych pod marką własną w sklepach Intermarché pochodzi właśnie z fabryk grupy.

Agromousquetaires ma spełniać dwa główne oczekiwania konsumenta: zapewnić odpowiednią jakość, dzięki stuprocentowej identyfikowalności produktów oraz cenę, gdyż omijając łańcuch pośredników, produkt staje się tańszy.

Wspólna strategia ma na celu utrzymanie się koncernu na 11 pozycji w klasyfikacji francuskich grup przemysłowych sektora rolno-spożywczego oraz zwiększenie udziałów w rynku sieci handlowych należących do Muszkieterów.

Aby zagwarantować rozwój Agromousquetaires oraz zdynamizować swe sektory produkcyjne, do końca 2015 r. grupa zainwestuje w różne narzędzia produkcyjne 125 mln euro, przy czym przez ostatnie 3 lata przeznaczyła już na ten cel ok. 400 mln euro.

W najbliższych planach jest inwestycja rzędu 23 mln euro w utworzenie nowej linii produkującej mleko UHT w butelkach w mleczarni w Saint-Père-en-Retz. Priorytetem jest też wybudowanie zakładu do zautomatyzowanego przygotowania zamówień produktów świeżych (wędliny, garmaż, produkty peklowane) w firmie Lug w Grand Fougeray (26 mln euro).

Sformalizowane ostatnio przejęcie ubojni w Josselin pozwoli Agromousquetaires podwoić swe zdolności uboju. Na modernizację urządzeń w zakładzie Josselin Porc Abattage (JPA) przeznaczonych zostanie 20 mln euro, dzięki czemu 2000 sklepów prowadzonych pod znakiem Intermarché oraz Netto, a także 7 zakładów wędliniarskich, należących do Agromousquetaires, zaopatrywanych będzie w 100 proc. w wieprzowinę francuską.

W Polsce Grupa Muszkieterów prowadzi franczyzowe sieci 213 supermarketów spożywczych Intermarché i 105 typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2013 r. obroty grupy w naszym kraju sięgnęły 4,89 mld zł.

Katarzyna Pierzchała 5193 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.